20284   10046
تاریخ انتشار: 1395/02/21 17:25
رييس ايمني، بهداشت و محيط زيست شركت بهره برداري نفت و گاز مارون از طراحي نرم افزار معاينات شغلي كاركنان تحت عنوان MES در اين شركت خبر داد.

به گزارش سایت آماج نیوزوبه نقل از  روابط عمومي اين شركت ، يونس عامري گفت: اين نرم افزار براي اولين بار در شركت مارون طراحي و نوشته شده است و به كاربران امور اداري اجازه مي دهد ضمن مشاهده مشخصات پرسنلي كاركنان ، عوامل زيان آور در معرض را در قالب يك فرم مخصوص، كه از سوي مديريت HSE وزارت نفت به شركت ابلاغ شده است، چاپ و براي معرفي به درمانگاه طب صنعتي بكار برند.

وي افزود: اين نرم افزار توسط بهمن ممبيني، كارشناس بهداشت كار صنعتي شركت بهره برداري نفت و گاز مارون و با هدف تسهيل انجام فرآيند معاينات شغلي كاركنان اين شركت طراحي و نوشته شد كه در سطح شركت ملي نفت ايران براي نخستين بار بكار گرفته مي شود و آن را در شمار طرح هاي نرم افزاري جديد صنعت نفت قرار داده است .

رئيس HSE شركت بهره برداري نفت و گاز مارون به دشواري هاي پيشين هماهنگي معاينات دوره اي اشاره كرد و گفت: پيش از اين، امور اداري شركت جهت معرفي كاركنان براي انجام معاينات دوره اي مي بايست يك فرم حاوي اطلاعات فرد و شناسنامه بهداشتي شغل را آماده و به درمانگاه مي فرستاد تا بر اساس آن ،پزشك درمانگاه آزمايشات مورد نياز و معاينات دوره اي انجام مي داد.

عامري، جمع آوري و وارد سازي اطلاعات عوامل زيان آوري كه افراد در معرض آن هستند در فرم مربوطه را برعهده كارشناس بهداشت صنعتي اداره HSE شركت بهره برداري نفت و گاز مارون دانست و افزود: انجام اين كار با روش قبلي و غير مكانيزه ، كاري زمان بر و مستلزم حضور فيزيكي كارشناس بهداشت بود و همين امر موجبات خلق ايده MES را فراهم آورد.

لازم به ذكر است، اين نرم افزار كه در بردارنده دو پايگاه داده، اعم از اطلاعات پرسنلي كاركنان و اطلاعات شناسنامه بهداشت شغلي آنان است، از طرف اداره ايمني، بهداشت و محيط زيست شركت نفت و گاز مارون در اختيار امور كاركنان اين شركت قرار گرفت كه به سادگي كليه اطلاعات مورد نياز را بصورت فرم فراخوان كرده و پرينت آن را به كاربر تحويل مي دهد. با بكار گيري MES دقت و سرعت انجام فرآيند معرفي كاركنان به معاينات شغلي به نحو قابل توجهي افزايش يافته است.

گفتني است شناسنامه بهداشتي شغل در بردارنده فهرست كليه عوامل زيان آور در معرض و ميزان ريسكهاي بهداشتي مرتبط با شغل مورد نظر مي باشد. طراحي و آماده سازي اين نرم افزار حدود دو ماه زمان برده است.





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار