20270   8769
تاریخ انتشار: 1395/02/20 17:06
جزیره ای عمل کردن هیچ توجیهی ندارد

محمدعلی فقیه ظهر دیروز یکشنبه در همایش کارشناسان و مدیران مدارس شاهد و ایثارگران خوزستان در سالن امام سجاد اظهار کرد: سال های قبل تعداد مراکز مشاوره برای دانش آموزان مدارس شاهد آنقدر که باید باشد نبود ولی طی یک سال اخیر با رایزنی های مختلف و همچنین برقراری ارتباط خوب با وزارت آموزش و پرورش تعداد این پایگاه ها را به یک هزار و ۸۰۰ واحد افزایش دادیم.

وی افزود: در دوره طلایی از ارتباطات گسترده بنیاد با سازمان های مختلف از جمله وزارت آموزش و پرورش قرار داریم. البته هنوز نتوانستیم مشکلات را کامل از میان برداریم ولی در راستای کاهش آنها قدم های خوبی برداشته شده است.

مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد:تشکیل کارگروه مشترک با هدف آسیب شناسی از طرح مدارس پراکنده یکی از اقدامات خوب انجام شده طی یک سال اخیر است. این کارگروه با هدف بررسی علل کاهش کیفیت این مدارس، تقویت و بازنگری در روند اجرای طرح تشکیل شده است.

وی افزود: اولین کار مشترک با آموزش و پرورش که استان خوزستان نیز حضور پررنگی در آن داشت، برگزاری همایش ملی برای تقدیر از برترین های مدارس شاهد و ایثارگران بود.

فقیه بیان کرد: در هدایت تحصیلی و همچنین کنکور تعاملات خوبی با مدیرکل تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش داریم.

وی ادامه داد: مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور عنوان کرد: در حال حاضر جزیره ای عمل کردن نه تنها توجیهی ندارد بلکه اثربخش هم نخواهد بود بنابراین به دنبال ایجاد ارتباطات بیشتر به منظور خدمات رسانی بهتر و بیشتر به جامعه هدف هستیم.

فقیه یادآور شد:‌ آیین نامه ماده ۶۷ قانون در سال گذشته به منظور تسهیل در بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان شاهد و ایثارگر، قانون گرایی و انضباط در خدمات رسانی مطلوب به جامعه هدف تصویب شد.

وی اضافه کرد: پرداخت هزینه کلاس های تقویتی، تکمیلی و جبرانی دانش آموزان،‌ پرداخت هزینه های وسایل کمک آموزشی و آموزش بالینی برای دانش آموزان و دانشجویان معلول و جانبازان ۷۰ درصد، انجام مشاوره و هدایت تحصیلی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانشجویان تحت پوشش و همچنین تشویق دانش آموزان و دانشجویان برتر علمی از جمله فواید تصویب ماده ۶۷ قانون است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان  در ادامه این مراسم اظهار كرد: امروزه خوزستان در بسیاری از شاخص های علمی و آموزشی عقب افتاده است. رتبه علمی این استان در شرایط فعلی از ۳۱ به ۳۰ ارتقا پیدا كرده و سوال پیش می آید كه خوزستان با داشتن سابقه علمی تاریخی بسیار چرا باید دارای چنین جایگاهی باشد.

تقی زاده افزود: خوزستان در طول تاریخ معاصر همواره كانون بحران های تاریخی بوده كه جنگ جهانی اول و دوم از این دست بحران ها است. همچنین جنگ تحمیلی نیز برای خوزستان جنگ جهانی سوم به شما می رود چراكه تمامی زیرساخت ها از جمله علمی، فنی،‌ مهندسی و روانی را از بین برد.

مدیركل آموزش پرورش خوزستان تصریح كرد: جنگ ها به تندی و با سرعت بسیار همه چیز را تخریب می كنند ولی آموزش به كندی اقدام به ساختن می كند.

تقی زاده بیان كرد: بر اساس تحقیقات انجام شده ۱۹ هزار نفر از ۴۱ هزار دانش آموز در سال ۵۳ دوره پیش دبستانی را گذارنده بودند ولی در سال ۸۳ از ۱۰۳ هزار دانش آموز پایه اول تنها یك هزار و ۵۰۰ دانش آموز این دوره را گذارندند.

تقی زاده تأكید كرد: چالش بزرگ ما نداشتن یك برنامه ریزی و مشخص نبودن اهداف بود كه به آن توجه و با برنامه های منسجم موفقیت ها و پیشرفت های خوبی نیز حاصل شد.

وی اضافه كرد:‌ در شرایط فعلی اولویت اول برای استان كنكور و امتحانات سوم متوسطه نیست بلكه دوره پیش دبستانی است چون اگر مشكلات این دوره حل شود دیگر در سایر دوره ها و مقاطع مشكلی نخواهیم داشت.

تقی زاده یادآور شد:‌ در ارتباط با كنكور هم فعالیت های بسیاری را با هدف افزایش اعتماد به نفس و غرور منطقه ای و استانی انجام دادیم. قطعا كرسی های دانشگاه بیشتری باید توسط دانش آموزان خوزستانی كسب شود.

مدیركل آموزش پرورش خوزستان گفت: امروزه میدان بازی،‌ ورزش و بهداشت كه معیارهای جهانی هستند برای استان در اولویت قرار دارد. هرچند فعلا عقب هستیم ولی كار را شروع كرده و پیشرفت های خوبی هم به دست آوردیم.

وی ادامه داد:‌ چرا شهر گتوند در شاخص كنكور و امتحانات نهایی رتبه اول استان را دارد ولی در یك منطقه ای با فاصله ۵۰ كیلومتری از آن شهری آخر جدول خوزستان است. تفاوت های فرهنگی باعث چنین اختلاف رتبه ای نشده بلكه هدف گذاری، برنامه ریزی، اطلاع رسانی و درگیری ذهنی مسئولان و خانواده ها به مسئله آموزش در شهر موفق مورد توجه قرار گرفته است.

مدیركل آموزش پرورش خوزستان اظهار كرد: برای ارتقای رتبه كنكور خوزستان به ۲۱ ، بیشتر از اختصاص اعتبارات، برنامه ریزی و هدف گذاری انجام دادیم. هدف گذاری در ارتقای رتبه خیلی مؤثر بود و نقش پررنگی ایفا كرد.





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار