20252   8355
تاریخ انتشار: 1395/02/18 18:28
سلبعلی کریمی:
مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: خوشبختانه فضای پس از تحریم سبب شده است که فروش نفت را به مشتریانی که قبل از تحریم داشته ایم-دوباره شروع کنیم.

به گزارش آماج نیوز؛ سلبعلی کریمی در حاشیه برگزاری بیشت و یکمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی  که در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد، درباره وضعیت نفت در منطقه  اظهار کرد: با تلاش مجموعه وزارت نفت  و مدیران شرکت های ملی مناطق نفت خیز به نتایج خوبی از نظر فروش نفت می رسیم.

کریمی ادامه داد: اصولا هرجایی که بتوان پل ارتباطی بین تولیدکننده  و مصرف کننده برقرار کرد، موثر و مفید خواهد بود ویکی از موثرترین فضاها همین نمایشگاه ها هستند.

وی افزود: این نمایشگاه با داشتن دبیرخانه دائمی و با یک محل ثابت که متعلق به انرژی باشد، ارتباط  موثری در طول سال مستمر انجام شود، این که شرکت ها به این صورت در نمایشگاه حضور پیدا می کنند و می روند، ارتباط بین متقاضی و تولیدکننده به صورت پایدار برقرار نخواهد ماند و کمبود اطلاعات هم  نمی تواند اثر بخشی داشته باشد.

کریمی ضمن ابراز امیدواری از راه اندازی دبیرخانه دائمی نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی به  برگزار نمایشگاه نفت در خوزستان اشاره کرد و گفت: مشکل راه اندازی نمایشگاه به این گستردگی در استان خوزستان، عدم زیر ساخت هاست.

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران افزود: در عصر فراصنعتی و هایتک، وجود نرم افزارها و وسایل ارتباطی، مرزهای جغرافیایی را از بین برده است. یعنی ما می توانیم با داشتن سایت های مجازی به جای سایت های فیزیکی، همان اثربخشی را داشته باشیم.

کریمی عنوان کرد: خوزستان به لحاظ زیر ساخت فیزیکی مشکل دارد به همین دلیل  نیازاست زیرساخت های لازم از نظر مجازی فراهم شود و بخش مجازی برای برگزاری نمایشگاه فعال شود.

وی افزود: با برقراری ارتباط از طریق فضای مجازی، شرکت ملی مناطق نفت خیز و پارس جنوبی به عنوان مهمترین مصرف کننده ها میتوانند نقش مستمر، مرتبط  و مکمل در این قضیه داشته باشند  که در راستای اقتصاد مقاومتی باشد.

این مقام مسئول درباره قیمت جهانی نفت و کاهش آن و این که آیا ممکن است قیمت جهانی نفت به 20 دلار برسد؟ اظهار کرد: به عنوان کارشناس بخش انرژی معتقد نیستم که قیمت نفت تا این حد کاهش داشته باشد، اگر قرار است قیمت نفت پایین بماند خیلی از شرکت های بین المللی که در عرصه تولید و انتقال نفت فعال هستند، دچار مشکل می شوند و آن امنیت انرژی را در سطح جهانی دچار چالش می کنند.

کریمی تاکید کرد: قیمت جهانی نفت در کوتاه مدت به این شکل پایین می ماندچرا که نمی تواند روی این قیمت دوام بیاورد، لذا قیمت ها افزایش پیدا می کند. اگرقرار است قیمت ها پایین باشد، اتفاق دیگری در دنیا باید رخ دهد و آن این است که شرکت های تامین کننده خدمات مورد نیاز انرژی و تولیدات بایستی قیمت ها را پایین بیاورند

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در پاسخ به چگونگی حل مشکلات سر راه تولید شرکت های تولید کننده تجهیزات نفتی گفت: وزارت نفت کار خوبی را انجام داده و آن هم فعال شدن سامانه الکترونیکی کالاست که می تواند به حمایت از ساخت داخل  به خصوص به سازندگان محلی کمک کند زیرا رقابت پذیری را بین آنها بالا می برد و مهم این است که این شرکت  ها مکانیزمی برای حضور پیدا کنند.

 





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار