20251   8124
تاریخ انتشار: 1395/02/18 17:55
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا کشور:
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا کشور در گفت و گو با آماج نیوز گفت: آمادگی انجام اقداماتی که به صلاح کشور باشد را داریم.

 سردارعبدالله عبداللهی در گفتگو با مدیرمسئول سایت آماج نیوز، با تکذیب این که قرارگاه خاتم نمی خواهد پیمانکاران خارجی قرارداد داشته باشد اظهار کرد: در حوزه های مختلف بحث هایی می شود که اگر قراراست خارجی ها به میدان بیایند مشکل تامین مالی را پیش رو داریم اما در برخی مواقع، بخشی از پروژه ها هستند که خارجی ها می توانند انجام دهند، چنانچه تکلونوژی آن در کشور وجود نداشته باشد دیگر کشورها از آن استقبال می کنند که پس از تشکیل کنسرسیوم و در قالب آن باید کار پیش برود و آنچه که به صلاح ممکلت است باید در نظر گرفته شود.

سردار عبدالهی تاکید کرد: هیچ وقت نباید نگاه  بخشی به  مباحثی که به کل کشور مربوط می شود، داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در پیشبرد اهداف مملکت افزود: نقش شما کمتر از نقش اجرایی ما نیست.

سردار عبداللهی در خصوص شرکت صدرا گفت: این شرکت در یک فرآیند طولانی در رابطه با تغییر مدیریت قرار گرفت  که پس از آن تحت مدیریت قرارگاه خاتم الانبیا بوده است و بعد از آن هم قرار بر این بود که مدتی به بخش خصوصی واگذار شود.

وی افزود: امروز اگر چنانچه می گویند ذخایر پالایشگاه ها در بحث خشکی به اتمام رسیده است و حفاری چاه ها و خطوط انتقال هم انجام شده است اما تازمانی که سکو ها بر روی چاه ها قرارنگیرند ما نمی توانیم گازی را از دریا استخراج کنیم لذا گلوگاه کل پالایشگاه ها چه در خشکی و چه در دریا، همان بحث سکوها است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا کشور ادامه داد: با توجه به توانمندی هایی که مجموعه قرارگاه داشته، موضوع را مورد بررسی قرار دادیم و شرکت صدرا را برگرداندیم وتمهیداتی اندیشیده شد تا بتوانیم کار این 10 سکو را براساس برنامه زمان بندی که تعیین شده، را به اتمام برسانیم.

سردار عبداللهی عنوان کرد: اما مشکل اساسی ما در کشو،ر ناهماهنگی های موجود است ، چرا که حدود سه سال است  که تجهیزات مربوط به سکوها در گمرک دپو شده که این موضوع را به اطلاع معاون اول رییس جمهوری و وزیرنفت رساندیم و همه مکاتبات و پیگیری های لازم  آن انجام شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا کشور در پایان افزود: در مرحله اول اگر تجهیزات آزاد شوند حدود 5 ماه به طور کامل برای شرکت صدرا باید به صورت ویژه کار کرد و براساس اولویت بندی آن، تجهیرات تامین می کنیم.

 

 





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار