20241   2673
تاریخ انتشار: 1395/02/18 15:16
دعوت ایتالیاییها از تولیدکنندگان صنعت نفت ایران
مائوریتزیو برانکالئونی، رئیس انجمن شیرآلات صنعتی ایتالیا و رئیس علمی انجمن شیرآلات صنعتی ایتالیا اعلام کرد ظرفیتهای خوبی برای همکاری شرکتهای ایرانی و ایتالیایی در زمینه تولید، تبادل فناوری و آموزش وجود دارد.

به گزارش سایت آماج نیوز و به نقل از شانا، برانکالئونی با اشاره به امضای یادداشت تفاهم میان انجمن شیرآلات صنعتی ایتالیا و انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (سیپیم) گفت: هدف این یادداشت تفاهم این است که در زمینه انتقال فناوری، دانش فنی، آموزش و اطلاعات درباره فعالیتهای استاندارد سازی بین المللی،همکاری میان ایران و ایتالیا را آغاز کند.

به گفته این مدیر ایتالیایی، همکاری میان ایران و ایتالیا در زمینه هماهنگی استانداردها می تواند به ایجاد رویه یکسان جهانی در این زمینه کمک کند.

وی گفت: استانداردها نباید مانعی برای ورود کالا به کشورهای دیگر باشد؛ اگر استانداردهای مناسبی ایجاد شوند، به نظر من رشد فناوری در هر دو کشور ایران و ایتالیا آسانتر می شود.

رئیس علمی انجمن شیرآلات صنعتی ایتالیا همچنین اعلام کرد در میان بیش از ١٠٠ شرکت فعال ایتالیایی در زمینه تولید شیرآلات صنعتی، بیش از ٣٠ شرکت در بخش نفت و گاز فعال هستند و در این میان، شرکتهای کوچک و متوسط دارای مالکیت خصوصی و خانوادگی، آمادگی بهتری برای مشارکت با شرکتهای ایرانی دارند.

برانکالئونی اعلام کرد که تولیدکنندگان ایتالیایی یادشده با گردش مالی ٥٠ میلیون تا ١٠٠ میلیون یورو در سال، به دنبال یافتن شریکانی در سطح بین المللی هستند و گفت: و این را صادقانه می گویم که ایران از معدودکشورهایی است که هم مصرف کنندگان نهایی و هم تولیدکنندگان را در بر دارد و افزون بر آن، از صنعت، دانشگاهها و سطح علمی قوی برخوردار است.

به گفته وی، دعوت از کارشناسان ایرانی برای حضور در دانشکده شیرآلات صنعتی ایتالیا و همچنین برگزاری دوره های آموزشی در ایران، از جمله گامهای ایتالیایی ها برای گسترش همکاری با ایران در این زمینه است.

وی همچنین اعلام کرد که در حاشیه امضای یادداشت تفاهم با انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، از این نهاد ایرانی دعوت کرده است که به صورت رایگان، در نمایشگاه سال آینده مجمع شیرآلات صنعتی ایتالیا (IVS) غرفه ای دایر کند.

برانکالئونی با دعوت از دیگر شرکتهای ایرانی برای حضور در نمایشگاه یادشده، گفت: این نیز بخشی از تبادل فناوری است و باور دارم که نه تنها از طریق بازاریابی، بلکه همچنین از طریق شناخت و درک متقابل، هر دو کشور سود می برند.

این مدیر ایتالیایی با ابراز شگفتی از گستردگی و جامعیت نمایشگاه نفت ایران، گفت: باور دارم که شما به دستاوردی منحصر به فرد رسیده اید و توانسته اید زنجیره کامل صنعت شیر سازی را در اختیار داشته باشید؛ این اتفاق، به ندرت محقق می شود.

وی افزود: با احترام به دیگر نمایشگاهها در آلمان، ایتالیا و دیگر نمایشگاهها، باید بگویم که آنها این تنوع را ندارند؛ کسی که به این نمایشگاه می آید، حتی برای بار اول، این فرصت را دارد که برای صنایع پتروشیمی و نفت و گاز، از تجهیزات حفاری گرفته تا دستگاههای ظریف گرماسنجی، هر چیزی را که لازم دارد بیابد.





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار