20201   12900
تاریخ انتشار: 1395/02/15 08:46
بیژن زنگنه شاید با انتخاب ایشان علاقه اش را به استفاده از چهره های ماندگاری چون مرحوم ظهراب حاتم پور و نصرت اله اسپیاری نشان داد،چرا که عالیپور به راستی مدیری از همان عیار است.

به گزارش سایت آماج نیوز و به نقل از سایت آراس نیوز : حضورش در جایگاه مدیر عاملی بزرگترین شرکت تولید کننده نفت در خاورمیانه موجی از شور و شعف در میان کارکنان مناطق نفت خیز جنوب ایجاد کرد.مردمداری ،تواضع و شهامتش زبان زد خاص و عام است.

مردی که در صفای منازل کارگری شرکت نفت متولد شد و در گذر زمان به عنوان یک کارگرزاده ، موفق شد مراحل مدیریتی را در صنعت نفت طی نموده و اینک آمده بود تا در جایگاه مسئولیت پر خطیر مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با آثار به جا مانده از تحریم های ظالمانه ، حلال مشکلات بوده و چرخ صنعت را بهتر بچرخاند.

بپژن زنگنه شاید با انتخاب ایشان علاقه اش را به استفاده از چهره های ماندگاری چون مرحوم ظهراب حاتم پور و نصرت اله اسپیاری نشان داد،چرا که عالیپور به راستی مدیری از همان عیار است.

برکسی پوشیده نیست که نیمه ی دوم سال 1393 و همچنین تمام سال 1394 ،به لحاظ نقدینگی  از سخت ترین دورانی بود که تاریخ صنعت نفت ایران برخود دیده است.حجم سنگین مطالبات پیمانکاران ،دشواری تامین قطعات ،کالا و مواد و هزینه های سنگین مربوط به مطالبات بیش از 42 هزار نیروی انسانی شاغل در این شرکت، باری نبود که هر شانه ای تحمل آن را داشته باشد . به همین دلیل باید به انتخاب وزیر محترم نفت و مدیرعامل محترم شرکت ملی نفت ایران آفرین گفت.

درشرکتی که سنگینی میلیاردها تومان بدهی را بر دوش خود حس می کرد و محدودیتهای مالی ناشی از تحریم های استکباری ،امکان تامین کالا و مواد مورد نیاز صنعت نفت را با مشکل جدی مواجه کرده بود،به حول و قوه الهی و در سایه درایت،محبوبیت و اعتباری که شخصیت بیژن عالیپور در میان همگان داشت ، سبب شد تا با کمک و همدلی مثال زدنی از این گردنه ی سخت عبور کرده و به دوران پسا تحریم برسد.

 

پرداختن به کارهای بزرگی که در دوران مدیریت نزدیک به دوسال ایشان محقق شده از حوصله ی این مطلب خارج است،اما اثبات آمادگی مناطق نفتخیز جنوب برای بازگشت به میزان تولید قبل از دوران تحریم بود که باعث استحکام مواضع وزیر محترم نفت در باز پس گیری جایگاه ایران در اوپک شده است.

امید آنکه با بهره مندی از وحدت و همدلی و  حضور مدیری کاریزماتیک و توانمند چون مهندس عالیپور ، چرخ صنعت عظیم نفت و گاز برای ساختن فردایی بهتر در پرتو رهنمودهای عالمانه مقام معظم رهبری و تدبیر و عقلانیت دولت روحانی ، بهتر از قبل بچرخد.





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار