200957   5503
تاریخ انتشار: 1397/05/26 14:18
مدیر کل بانک مهر اقتصاد خوزستان گفت: بانک مهر اقتصاد خوزستان تنها بانکی است که در این زمینه وارد شده است و به مبارزه با کانون های ریزگردی آمده از لطف خداوند است.

 

به گزارش سایت آماج نیوز، بانک مهر اقتصاد خوزستان در زمینه مبارزه با ریزگردها و فعالیت در زمینه نهالکاری کار کاشت 180 تا 195 هکتار از کانون‌های بحرانی ریزگرد را به پایان رساند

 بر اساس این گزارش، بانک مهر اقتصاد در حوزه عمل کردن به مسئولیت های اجتماعی خود از اسفندماه سال با همکاری سپاه ولی عصر  کار نهال کاری در عرصه های بیابانی را آغاز کرد.

از اسفند ماه سال گذشته تا به امروز نهال‌های کاشته شده 70 تا 120 و بعضاً 170 سانتی متر رشد کرده‌اند و کار آبرسانی به نهالها توسط تانکر و برای تعداد 25 نفر فرصت اشتغال به وجود آمد.

مسعود حاتم وند مدیر کل بانک مهر اقتصاد خوزستان در حاشیه بازدید خبرنگاران  از طرح نهال کاری بانک مهر اقتصاد در گفت‌وگو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت های اجتماعی و رضایتمندی مردم در هر منطقه که با مشکل مواجه هستند از اولویت های کاری بانک مهر اقتصاد است که نمونه بارز انها حضور در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در سرپل ذهاب و در استان خوزستان که فعالیت ما نمود بیشتری دارد همین حضور در کانون ریزگردها و نهالکاری برای مبارزه با این پدیده دردناک است.

وی گفت: در آبان ماه سال گذشته استارت نهال کاری در کانونهای ریزگردی استان خوزستان بعد از تصمیم گیری در زمینه  عدم چاپ سررسید زده شد، سپس بعد از برگزاری جلسات متعدد با منابع طبیعی و محیط زیست خوزستان و شناسایی منطقه بحرانی روستای "بگعان"  با همکاری سپاه ولی عصر 180 هکتار از اراضی را نهالکاری انجام دادیم.

 مدیر کل بانک مهر اقتصاد خوزستان  افزود: برای این طرح اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان  هزینه شد و امروز شاهد سبزینگی مناسبی با توجه به زمان کاشت در منطقه هستیم و حتی یک نهال هم دچار آسیب نشده است.

حاتم‌وند عنوان کرد: آبیاری نهال ها معمولا هفته ای 30 لیتری برای هر نهال نیاز است و از ساعت 4 صبح تا 11  و یا بعدازظهر از ساعت 6  تا 11 شب این فعالیت صورت می گیرد .

وی بیان کرد: در این زمینه نظارت بر این مهم روزانه یک نیرو که به استخدام ما در آمده است از این مهم بازدید و گزارش های لازم به ما ارائه می شود.

حاتم‌وند گفت: فعالیت های اجتماعی جزء لاینفک فعالیت های بانک مهر اقتصاد است، از این رو 180  هکتار فوق تازه شروع کار ما در خوزستان است و چشم اندازی که در نظر گرفته ایم 700  هکتار و امسال حدود200  هکتار دیگر را در دستور کار قرار می دهیم.

وی معتقد است: نسل آینده از ما سوال خواهد کرد که به عنوان یک مسئول چه اقدامی برای آرامش و آسایش مردم انجام داده ایم.

حاتم‌وند با بیان اینکه بانک مهر اقتصاد خوزستان تنها بانکی است که در این زمینه وارد شده است و به مبارزه با کانون های ریزگردی آمده از لطف خداوند است، عنوان کرد: اما انتظار می رود سایر دستگاه ها و نهادهایی که بودجه های مختلف اجتماعی در اختیار دارند در این زمینه و زمینه های مختلف اجتماعی نیازهای مردم خوزستان را برطرف کنند.

وی گفت: آب مصرفی برای آبیاری نهال ها به صورت رایگان و از طریق پتروشیمی ها در اختیارمان قرار داده می شود و 30  هزار و 600 نهال به این طریق آبیاری می شوند و در این بین تنها هزینه ای که بر عهده ما می باشد هزینه انتقال آب توسط تانکرها را پرداخت می کنیم که تمامی رانندگان تانکرها و افرادی که آبیاری را انجام می دهند از اهالی روستای اطراف این طرح هستند.

به گزارش سایت آماج نیوز، تخصیص بودجه طرح نهال کاری توسط بانک مهر اقتصاد خوزستان  از محل سرفصل چاپ سررسیدهای نوروزی ۹۷  است.

انتهای پیام/

 





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار