200945   5853
تاریخ انتشار: 1397/02/24 01:47
دومین جلسه بررسی طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان سال جاری با حضور مدیر آموزش تعالی و بلوغ کسب و کارها و مدیر توسعه فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد اروند در محل این سازمان برگزار شد.

 

به گزارش سایت آماج نیوز، به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند؛ پیرو جلسه ایی که هفته گذشته با حضور مدیران بخش های آموزشی و فنی و حرفه ایی در همین راستا برگزار شد، نهادهای آموزشی از جمله آموزش و پرورش به ارائه برنامه ها و طرح های خود پرداختند.

علی الیاسی مدیر آموزش تعالی و بلوغ کسب و کارهای منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه دانش آموزان یکی از تأثیرپذیرترین اقشار جامعه هستند که باید بیشترین آموزش های مهارتی را برایشان در نظر گرفت گفت: فرصتی در اختیار منطقه آزاد اروند است و همه سازمان هایی که درون این منطقه هستند باید سعی داشته باشند که با دید مثبت و دیدن نیمه پر لیوان  و با ارائه طرح های مطالعه شده و اصولی ، به اجرایی شدن هر چه بیشتر این موارد همت گمارند.

الیاسی هر منابعی چه انسانی و چه مادی را محدود دانست و افزود: به دلیل محدویت منابع باید اولویت ها دسته بندی شوند تا با پی گیری اصولی و حرفه ایی بتوانیم برنده باشیم.

وی همچنین گفت: منطقه آزاد اروند این امکان را دارد که سازمان های دیگر را با آموزش و پرورش هم جهت کرده تا ارتباط بهتری برای همکاری های فی مابین شان برقرار شود.

از توان بخش خصوصی غافل نشویم

 

الیاسی بخش خصوصی را در حوزه آموزش بسیار تأثیر گذار دانست و تأکید کرد: نباید از توان بخش خصوصی غافل شویم و باید از این فرصت نیز استفاده کنیم چرا که معمولا بخش های خصوصی کارها را تخصصی تر و بعضا کم هزینه تر انجام می دهند.

الیاسی در خصوص انتظاری که از نهادهای آموزشی وجود دارد گفت: آمایش جامعه هدف در سطح منطقه آزاد اروند و آمایش امکانات و شرایط موجود که پاسخگوی نیاز منطقه باشد انتظاری است که از نهادهای آموزشی و پرورشی داریم.

 

مهارت ها  باید تبدیل به رفتار اجتماعی شود

همایون قنواتی مدیر توسعه فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد اروند نیز با بیان اینکه ما بسیاری از آموزش ها را به این دلیل که فکر می کنیم بی اهمیت هستند در جامعه و به افراد نمی دهیم افزود: دانش آموزی که در آبادان زندگی می کند با دانش آموزی که در یک شهر دیگر زندگی می کند بسیار متفاوت است. ما در منطقه ایی حساس زندگی می کنیم و با ویژگی های خاصی نظیر ورود اتباع خارجه به خاطر تجارت ، گردشگری و دیگر شرایط مخصوص منطقه ایی؛ از همین روی در حوزه آسیب های اجتماعی و مهارت های مرتبط با آن ، باید آموزش های لازم به دانش آموزان داده شود.

قنواتی همچنین مساجد را پتانسیل های خوبی در جهت آموزش دانست و تأکید کرد: در مساجد باید از مربی های متخصص و تحصیل کرده در همه حوزه ها استفاده کرد تا آموزش ها موثر باشد.

همایون قنواتی سرانه مطالعه در منطقه را بسیار پایین و آمار استفاده از فضای مجازی را بسیار بالا دانست و گفت: باید تلاش کرد با استفاده از مهارت های فردی و رفتاری در کنار یادگیری آموزش های فنی و هنری، دانش آموزان را به سمت و سوی کسب مهارت های زندگی سوق دهیم. چراکه خیلی از رفتارهای ما ناشی از عدم آموزش های مهارتی است.

در پایان نیز علی الیاسی گفت: بعنوان یک حمایت کننده و سیاست گذار کلان در کنار آموزش و پرورش هستیم. در جلسه آتی که آخرین جلسه طرح اوقات فراغت خواهد بود نیز به مواردی چون آمایش جمعیت متقاضی در سطح منطقه، آمایش امکانات و استفاده بهینه از آنها، چگونگی استفاده از توان کسانی که می توانند نقش آفرینی کنند و اولویت بندی بر اساس سن و جمعیت تا بتوانیم بیشترین جامعه مخاطب را مورد بررسی قرارخواهیم داد.

انتهای پیام/





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار