190939   1181
تاریخ انتشار: 1397/02/21 01:21
معاون برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دولت تنها یک‌ ردیف بودجه برای فاضلاب در نظر گرفته است که مربوط به فاضلاب مسجد سلیمان است.

 

 

 سید حمید پور محمدی امشب در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی درگفت و گو با خبرنگار سایت آماج نیوز، اظهار کرد: بعد از سفر رئیس جمهور به خوزستان در سال ۹۵ یک هفته پس از آن جناب نوبخت و بنده به خوزستان آمدیم و در جلسه ای برنامه مفصلی برای حل مشکلات خوزستان تدوین کردیم.

وی با بیان اینکه در اولین جلسه هئیت وزیران در سال ۹۶  برخی مسائل خوزستان به تصویب رسید، بیان کرد: از جمله موضوعاتی که در دستور کار هئیت وزیران قرار گرفت و در فروردین ۹۶ مصوب شد، موضوع آب و فاضلاب  خوزستان بود.

معاون برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور  با اشاره به پروژه آبرسانی الغدیرگفت: این پروژه تقریبا یک و نیم دهه بر زمین مانده بود و عملیاتی شدن آن 50  درصد آب شرب خوزستان را تامین می کرد.

پورمحمدی افزود: در سال گذشته بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان به پروژه آبرسانی الغدیر تزریق شد به همین دلیل به سرعت در حال انجام است.

وی ابراز امیدواری کرد: این پروژه ظرف ۲ماه آینده به آبادان، خرمشهر و ظرف ۳ماه آینده به شادگان برسد.

پورمحمدی بیان کرد: تامین آب شمال شرق خوزستان شامل ایذه،باغملک، رامهرمز و..  یکی از دیگر از پروژه های در دست اقدام دولت عنوان کرد، و افزود: مقدمات کار این پروژه در حال  انجام و مصوبه شورای اقتصاد آن، فایناس و مناقصه آن انجام شده است که انتظار می رود پیمانکار پروژه به زودی  انتخاب و شروع به کار کند.

وی عنوان کرد: دولت تنها یک‌ ردیف بودجه برای فاضلاب در نظر گرفته است که مربوط به فاضلاب مسجد سلیمان است.

پورمحمدی افزود: 5 مصوبه فاضلاب دیگر که کار آنها باقی مانده و نیاز به تصویب شورای اقتصاد دارد،  کهآنها هم تصویب و ۵ شهر دیگر منتظر مطالعات انها انجام شود.

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۳۰ میلیاردتومان برای آبرسانی به روستا تخصیص داده شد که خوزستان در این مورد مقام اول را دارد.

پورمحمدی بیان کرد: در بحث کشاورزی فاز اول طرح 550 هزار هکتاری با سرعت در حال اتمام است آب فاز دوم طرح  نیز تامین شده است.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال روستایی و عشایری سهم خوبی برای خوزستان در نظر گرفته شوه است، ان شالله جوانان روستایی بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

پورمحمدی گفت: مقررشد بانک های کشاورری، تعاون، پست بانک و صندوق کارافرینی تسهیلات 6 درصدی به متقاضیان روستایی دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
پورمحمدی ؛ فاضلاب ؛ گفتگو ؛




ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار