180937   1327
تاریخ انتشار: 1397/02/16 23:45
بیست و سومین نمایشکاه بین المللی نفت،گاز،پالایش و پتروشیمی یکشنبه 16 اردیبهشت با حضور مهندس زنگنه وزیرنفت،یوری سنتورین دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز(جی سی اف)، مارتینادالیچ معاون نخست وزیر اقتصادکرواسی، جمعی از نماینذگان مجلس ورای اسلامی، سفیران کشورهای خارجی و جمعی از مدیران و کارشناسان شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب در محل دايمی نمایشگاههای بین المللی تهران گشایش یافت.

 

 

به گزارش سایت آماج نیوز، به نقل از  روابط عمومی مناطق نفتخیزجنوب ؛ مهندس زنگنه وزیر نفت در این مراسم طی سخنانی برغیر سیاسی بودن نفت تاکید کردو گفت: سیاسی کردن بازارانرژی از طریق اعمال محدودیت های مالی، بازرگانی و تکنولوژی به تولید کنندگان بازارلطمه وارد می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران نزدیک 110 سال است که در بازارهای جهانی انرژی ایفای نقش می کند تصریح کرد:ایران در همه این مدت درعمل از آزادی در تبادل وامنیت انرژی دربازارهای جهانی و غیرسیاسی بودن آن صیانت کرده است.

مهندس زنگنه افزود:بازارانرژی باید به صورت غیرسیاسی اداره شود تا روند توسعه،تبادل و همکاری های آن با اختلال روبرو نشود.

وی افزود:صنعت نفت نه تنها از حیث حصول درآمدهای نفتی و تزریق آن به بودجه،بلکه از حیث اشتغالزایی و ایجاد حرکت در اقتصاد و بازسازی و نوسازی خود می تواند پیشران باشد.

وزیرنفت به قیمت نفت نیزاشاره کرد و گفت:ایران همواره طرفدار قیمت معقول برای نفت است که هم تولیدکنندگان را به تولید بیشترنفت تشویق نکند و هم درجریان رشد اقتصاد جهانی خللی ایجاد نشود.

وی افزود: قیمت نفت نباید به نحوی باشد که بازار نفت به صورت مرتب دستخوش نوسان در حوزه قیمت باشد.

شایان ذکراست؛ بیست وسومین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت از 16 تا 19 اردیبهشت و از ساعت 10 صبح تا 18 پذیرای علاقمندان است.

برچسب ها:
نمایشگاه ؛ نفت ؛ تهران ؛




ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار