180929   4391
تاریخ انتشار: 1397/02/09 21:26
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر دو روزه به خوزستان، چند پروژه درمانی را در شهرهای مختلف استان افتتاح کرد.
 

به گزارش سایت آماج نیوز، به نقل از،  خبرگزاری فارس از اهواز، سید حسن قاضی زاده هاشمی عصر روز گذشته برای بهره‌برداری از چند طرح عمرانی از طریق فرودگاه آبادان وارد خوزستان شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روز نخست سفر به خوزستان، در مراسم راه‌اندازی و توسعه بلوک زایمانی بیمارستان ولیعصر (عج) خرمشهر، کلینیک تخصصی خرمشهر و پروژه 30 تختخوابی اورژانس بیمارستان ولیعصر (عج) خرمشهر حضور یافت.

در شهر آبادان نیز طرح بازسازی و توسعه اورژانس با 35 تخت بستری و بال شمالی بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان با 60 تخت بیمارستانی با مشارکت وزارت بهداشت و سازمان منطقه آزاد اروند و با حضور وزیر بهداشت، استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.

پروژه بازسازی بال شمالی بیمارستان طالقانی با اعتبار 19 میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت بهداشت و سازمان منطقه آزاد اروند و پروژه بازسازی و توسعه اورژانس این بیمارستان با اعتبار 7 میلیارد و 700 میلیون تومان از محل اعتبارات طرح تحول نظام سلامت بوده است.

سید حسن قاضی زاده هاشمی در مراسم افتتاح این پروژه‌ها در آبادان، اظهار کرد: پروژه‌های افتتاح شده قطعاً در افزایش سطح ارائه خدمات درمانی به مردم تاثیرگذار هستند.

وی افزود: کلینیک‌های ویژه برای زایمان، بیمارستان‌ها و دیگر طرح‌ها در ارتقا خدمات درمانی و بهداشتی و کاهش عوارض بیماری‌ها مؤثر است.

قاضی زاده هاشمی با عذرخواهی از مردم خوزستان به دلیل مشکلاتی که در اثر پدیده ریزگرد تحمل می‌کنند، عنوان کرد: بخشی که مربوط به ریزگردها، اقلیم و تغییرات زیست محیطی است را باید با همکاری بخش‌های مختلف پیگیری و دنبال کرد.

وی با تأکید بر اینکه مجدداً به منطقه آزاد اروند سفر خواهم کرد، افزود: تعدادی از طرح‌های درمانی استان خوزستان در روز سوم خرداد افتتاح خواهد شد.

حسن قاضی زاده هاشمی شب گذشته نشستی نیز با اعضای هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی آبادان و مقامات محلی داشت.

وی در این نشست با بیان اینکه منطقه آبادان و خرمشهر محروم نیستند، گفت: ما غفلت کردیم و بی عرضه بودیم که از ظرفیت‌های این منطقه بسیار غنی بهره ببریم.

بیمارستان 32 تختخوابی حضرت زینب (س) در اروندکنار نیز صبح امروز با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان استانی به بهره برداری رسید.

این بیمارستان که برای ساخت آن 22 میلیارد ریال هزینه شده، در مساحت 7 هزار متر مربع و دارای بخش‌های داخلی مردان و زنان، اورژانس، رادیولوژی و آزمایشگاه است.

وزیر بهداشت در حاشیه افتتاح این بیمارستان، با اشاره به کمبود پزشک متخصص در برخی نقاط کشور از جمله اروندکنار، عنوان کرد: برنامه داریم تا دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز در 5 تا 10 سال آینده تمام ظرفیت‌های خود را برای تربیت پزشکان متخصص بومی اختصاص دهد تا کمبودهایی که در برخی مناطق وجود دارد، برطرف شود.

ساختمان سی‌تی‌اسکن بیمارستان شهید معرفی‌زاده و کلینیک ویژه شادگان نیز امروز در مراسمی با حضور وزیر بهداشت افتتاح شدند.

برای احداث سی‌تی‌اسکن بیمارستان شهید معرفی‌زاده که 200 متر مربع زیربنا دارد، 2 میلیارد تومان هزینه شده است. کلینیک ویژه شادگان نیز با زیربنای یک هزار و 620 مترمربع و با اعتبار 9 میلیارد و 600 میلیون تومان از محل اعتبارات طرح تحول نظام سلامت ساخته شده است.

مرکز جامع سلامت شبانه‌روزی دارخوین در شهرستان شادگان نیز امروز با زیربنای هزار متر و با اعتبار 27 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

قاضی زاده هاشمی در ادامه سفر خود به دشت آزادگان رفت و در مراسم بهره‌برداری همزمان از بیمارستان شهدای نفت دشت ازادگان و 22 طرح دیگر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اعتبار بیش از 88 میلیارد تومان حضور یافت.

زیربنای بیمارستان شهدای نفت دشت ازادگان 26 هزار مترمربع است و 151 تخت دارد که با اعتبار 65 میلیارد تومان احداث شده است.

کلینیک تخصصی امام علی (ع) اندیمشک نیز یکی دیگر از این طرح‌ها است که با  750 متر مربع زیربنا و با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

بخش جین اکسپورت (مقاومت میکروبی) اهواز با اعتبار 300 میلیون تومان، سیستم مانتیورینگ زنجیره سرد با اعتبار 280 میلیون تومان، مرکز خدمات جامع سلامت شماره 5 شرق اهواز و سلامتکده طب سنتی – ایرانی معاونت درمان دانشگاه با 450 میلیون تومان از جمله طرح‌های افتتاح شده هستند.

از دیگر طرح‌هایی که امروز به صورت همزمان به بهره برداری رسیدند، بخش ریکاوری اتاق عمل بیمارستان رازی اهواز با اعتبار 220 میلیون تومان و پروژه لاندری (رخت‌شویخانه) جدید این بیمارستان، بهسازی خانه‌های بهداشت عمیره، ام طرفه و نمره سه کوپال، ساخت و تجهیز مراکز خدمات جامع سلامت شماره 5، 8  شرق اهواز، تجهیز و بهسازی مرکز خدمات جامع سلامت شماره 11 شرق اهواز با مساحت 450 مترمربع و خانه بهداشت دامغه مرکز بهداشت شرق اهواز با مساحت 60 مترمربع و اعتبار 42 میلیون تومان است.

خانه بهداشت گرگر حمیدی شبکه بهداشت و درمان ماهشهر با اعتبار 100 میلیون تومان، آزمایشگاه مرکزی شبکه بهداشت و درمان کارون با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال، مرکز بهداشتی درمانی صیدون با اعتبار 550 میلیون تومان و همچنین بازسازی پایگاه فوریت‌های پزشکی میدان شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان با اعتبار ۲۰ میلیون تومان از جمله پروژه‌های افتتاح شده امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

در بیمارستان گلستان اهواز نیز چند پروژه از جمله مجتمع کلینیک تخصصی و فوق تخصصی با اعتبار 7 میلیارد تومان، مجتمع تخصصی و فوق تخصصی قلب و عروق و بخش فوق تخصصی آندوسکوپی، کولونسکوپی و TRCP به بهره برداری رسید.

وزیر بهداشت در مراسم افتتاح همزمان این پروژه‌ها در بیمارستان شهدای نفت دشت آزادگان با ابراز شرمندگی از بیکاری جوانان این منطقه، اظهار کرد: همه مشکلات با یک وزیر یا وکیل قابل حل نیست. مردم تصور می‌کنند هر وزیری به خوزستان سفر می‌کند اختیارات بی‌شماری دارد در حالی که مسئله استخدام‌ها برعهده سازمان استخدامی کشور و معاونت ریاست جمهوری است.

وی با ابراز بی‌اطلاعی از وجود تخلف و پارتی‌بازی در این منطقه، گفت: این مسئله را تأیید و یا تکذیب نمی‌کنم. هفته آینده هیئتی را برای بررسی کاستی‌های احتمالی، به خوزستان اعزام ‌می‌کنیم.





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار