150846   1297
تاریخ انتشار: 1396/09/19 20:25
استاندار خوزستان گفت: آمار ارائه شده کودکان بازمانده از تحصیل در استان و کشور توسط وزارت رفاه واقعی نیست.

 

 

به گزارش سایت آماج نیوز، به نقل از خبرگزاری فارس از اهواز، غلام رضا شریعتی صبح امروز در جشن شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل با تاکید بر استمرار مسوولان بر حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل اظهار کرد: آینده استان و کشور به این حمایت‌ها وابسته است؛ و انجام کارهای زیر ساختی مربوط به آموزش کودکان تضمین کننده مسیر دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه موضوع آسیب‌های اجتماعی موضوع جدی جوامع است، گفت: آنچه جوامع را در برخورد با آسیب‌های اجتماعی متمایز می‌کند نحوه نگرش به این پدیده و راهکارهای ارائه شده برای اصلاح آن است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در برخی کشور‌ها آسیب‌های اجتماعی با برخورد قهری همراه است و از این طریق سعی در حذف یا از بین بردن آن دارند.

شریعتی افزود: با برخوردهای قهری ممکن است آسیب‌های اجتماعی زیر زمینی و یا زیر پوستی شود اما به طور حتم از جامعه حذف نمی‌شوند.

وی بیان کرد: زمانیکه با آسیب‌های اجتماعی عالمانه و کار‌شناسانه به عنوان یک‌بیماری اجتماعی برخورد شود قطعاً نتایج موثری در اصلاح جامعه خواهد داشت.

شریعتی با اشاره به برخی شاخص‌های توسعه انسانی از دید سازمان ببین الملل گفت: امید به زندگی، سواد و میزان درآمد از جمله مولفه‌های توسعه انسانی در جوامع بشری است.

وی عنوان کرد: آمار ارائه شده کودکان بازمانده از تحصیل در استان و کشور توسط وزارت رفاه واقعی نیست.

شریعتی با بیان اینکه رقم ۱۱هزار محصل بازمانده از تحصیل در کشور صحت ندارد، بیان کرد: اغلب دانش آموزان بازمانده از تحصیل شناسایی شده به نقاط دیگر نیز منتقل شده‌اند.

وی گفت: وجود حتی یک هزار نفر از دانش آموزان بازمانده از تحصیل به دلیل فقر زیاد است، و باید همت کرد، این رقم را به حداقل رساند.

شریعتی با اشاره به کمبود معلم در ابتدای سال تحصیلی بیان کرد: در ابتدای سال تحصیلی با کمبود معلم مواجه بودیم و در این شرایط مناسب نبود که دانش آموز در کلاس درس حاضر شود اما معلم نداشته باشد.

وی افزود: بر همین اساس موفق شدیم تعداد ۳هزارو ۲۰۰معلم را جذب کنیم که این میزان هم به اشتغال استان کمک کرد و هم کمبود معلم در مدارس جبران شد.

شریعتی با بیان اینکه طرح فراگیر پیش دبستانی در کل استان یکی از اقداماتی است که به بازماندگی از تحصیل کمک می‌کند، گفت: این طرح از سال گذشته به صورت فراگیر در استان انجام شد.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه زبان علم باید زبان رایج همه کار‌شناسان و مسئولان شود، بیان کرد: حفظ و جلوگیری از بازماندگی از تحصیل دانش آموزان باید به شکل گسترده پیگیری شود.





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار