150845   1130
تاریخ انتشار: 1396/09/18 21:33
استاندار خوزستان گفت: باید معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد اروند هماهنگی بیشتری با مجموعه مدیران استانی داشته باشند، بعضاً شرایط اداری را توجه نمی‌کنند یا از آن آگاهی ندارند، باید با هماهنگی مدیران سازمان منطقه آزاد اروند و مدیران استانی این بهره‌برداری بهتر شود.

 

 

به گزارش سایت آماج نیوز، به نقل از  خبرگزاری فارس از آبادان، غلامرضا شریعتی ظهر امروز در حاشیه نشست شورای اشتغال شهرستان آبادان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد:طبق آمار رسمی 13 هزار بیکار در آبادان وجود دارد، با ظرفیت‌هایی که در شهرستان آبادان وجود دارد این آمار مناسب نیست، انتظار نمایندگان مردم بر این بود که شرایط باید بهتر از این وضع باشد ما نیز به آن‌ها حق می‌دهیم.

وی افزود: امروز باید در آبادان جلسه برگزار می‌کردیم و برای مشکل بیکاری شهرهای دیگر استان چاره‌اندیشی می‌کردیم و نه برای شهرستان آبادان، این ظرفیت‌های بندری، تجاری، صنعتی و کشاورزی همچنین منطقه آزاد اروند که در آبادان وجود دارد باید در امر اشتغال استان نیز تسهیل کند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: منطقه آزاد اروند ظرفیتی است که ایجادشده و گسترش پیداکرده است، توجه هیأت مدیره جدید در این دولت به گسترش زیرساخت‌های این منطقه بوده و در حوزه‌های زیرساختی اقدامات اساسی شده که نتایج آن روزبه‌روز در حال نمایان شدن است.

وی گفت: البته باید معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد اروند هماهنگی بیشتری با مجموعه مدیران استانی داشته باشند، بعضاً شرایط اداری را توجه نمی‌کنند یا از آن آگاهی ندارند که این امر موجب می‌شود تا بهره‌برداری لازم را از ظرفیت‌های موجود نداشته باشیم، باید با هماهنگی مدیران سازمان منطقه آزاد اروند و مدیران استانی این بهره‌برداری بهتر شود.

شریعتی بیان کرد: پروژه‌های بسیار خوبی در آبادان و خرمشهر در حال اجرا است، اجرای فاز دوم پالایشگاه نفت آبادان، بهره‌برداری از شرکت فولاد شهید جهان‌آرا خرمشهر، حذف روادید برای اتباع خارجی در منطقه آزاد اروند و تردد با وسایل شخصی بین منطقه آزاد اروند و بصره که به‌زودی راه‌اندازی می‌شود برخی از این پروژه‌ها هستند.

وی افزود: امیدواریم با هماهنگی بیشتر شرایط در منطقه بهتر شود، تسهیلاتی که برای شهرک‌های صنعتی آماده اعطا داریم فرماندار آبادان موظف شد تا با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و سازمان منطقه آزاد اروند پرونده‌های موجود را به حوزه معاونت اقتصادی و ستاد تسهیل استانداری ارسال کنند تا با اعطای تسهیلات کم‌بهره شرایط فعال شدن مجدد بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط را ایجاد کنیم همچنین ظرفیت اشتغال قابل ‌ملاحظه‌ای ایجاد شود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: صاحبان این بنگاه‌ها باید بیایند پیگیری کنند، با توجه به اینکه این تسهیلات از سوی ستاد تسهیل و تولید هستند یعنی اگر چک برگشتی یا بدهی معوق داشته باشند نیز می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند البته شرط اعطای این تسهیلات اثبات وجود بازار تقاضای تولیدات از سوی این بنگاه‌های اقتصادی است.





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار