140802   1207
تاریخ انتشار: 1396/08/18 22:23
مدیر تدارکات شرکت ملی مناق نفت خیز جنوب گفت: در صورتی که بحث نظارت و بازرسی کالاهای تولید داخل صنعت نفت جدی گرفته شود، بی شک کالاهای ساخت داخل کیفیتی بهتر از محصولات سایر کشورها خواهند داشت.


علیرضا جهانگیری  در حاشیه نهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات ساخت داخل صنعت نفت خوزستان در گفتگو با خبرنگار آماج نیوز اظهار کرد: در این زمان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب حدود 83 درصد از نفت کشور را تولید می کند. و به طبع آن 280 هزار قلم کالا به صورت کد گذاری شده در انبار این شرکت موجود است.
وی افزود: در همین راستا کلیه قطعات مورد استفاده در این شرکت تا قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی از خارج از کشور وارد می شود و پس از آن نیز وقوع جنگ تحمیلی فرصتی برای بومی سازی قطعات مورد نیاز این صنعت نگذاشت.
مدیر تدارکات شرکت ملی مناق نفت خیز جنوب تصریح کرد: متاسفانه پس از سال 87 که تحریم های اروپایی بر کشور ما وارد شد مشکلات بسیاری در خصوص ورود قطعات به وجود آمد که البته این روند در انتها به موفقیت بسیار ما در زمینه بومی سازی قطعات مورد نیاز صنعت نفت منجر شد.
جهانگیری با بیان اینکه، تا کنون ده هزار قلم کالا در این صنعت بومی سازی شده، شاخصه های آنها داخلی شده و برای آینده نیز چهار هزار قلم دیگر به صورت صد در صدی بومی سازی خواهند شد، متذکر شد: یکی از مشکلاتی که نه تنها صنعت نفت بلکه سایر صنایع با آن رو به هستند بحث بازرسی کالاهای داخلی است. وی افزود: محصولات تولید داخل از کیفیت خوبی برخوردار هستند اما در برخی موارد به دلیل نظارت و بازررسی ضعیف در این زمینه با مشکلاتی مواجه می شویم،  در صورتی که این بحث جدی گرفته شود نه تنها کالاهای ما برابری می کند بلکه با کیفیت بهتر محصولات سایر کشورها بهتر خواهد شد.
مدیر تدارکات شرکت ملی مناق نفت خیز جنوب در پایان  با ابراز خرسندی از اینکه  از حدود یک سال پیش شرکت ملی مناطق نفا خیز جنوب کالاهای داخلی و خارجی مورد استفاده در صنعت نفت را مورد ارزیابی قرار می دهد، تاکید کرد:  بحث نظارت و بازررسی کالاهای تولید داخل در صنعت نفت باید به صورت جدی بررسی شود و قوانین شفافی برای آن وضع شود.
برچسب ها:
نفت ؛ جهانگیری ؛ نمایشگاه ؛




ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار