140798   3598
تاریخ انتشار: 1396/08/16 13:36
گروه مپنا در نهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان حاضر شد.

 

 


محمد رضا قاسمی در حاشیه نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان در گفتگو با خبرنگار آماج نیوز عنوان کرد: شرکت مواد کاران یکی از شرکت های زیر مجموعه گروه مپنا محسوب می شود.
وی افزود: شرکت مهندسی موادکاران با دو دهه تجربه دانش بنیان در مهندسی معکوس و ساخت پره های داغ توربین های گازی، ماموریت خود را در توسعه محصولات، تولید و بازسازی پره ها و قطعات داغ توربین های گازی صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی در جهت تامين منافع متعادل ذینفعان ، توسعه پايدار سازمان و پیشرفت علمی و صنعتی کشور قرار داده است.
مدیر عامل شرکت مهندسی مواد کاران  گفت: ساخت کامل قطعات اصلی توربین 14 مگابایت مدل رولزرویس یکی از فعالیت های اساسی این شرکت محسوب می شود، در همین زمینه این شرکت موفق شده کلیه قطعات داغ و اصلی این دوربین را تولید کند و این بخش را بومی سازی کند. به همین منظور حدود شش سال فعالیت صورت گرفته است.
قاسمی با بیان اینکه امیدوار هستیم بتوانیم میزان تولید این محصول را افزایش دهیم، اظهار کرد: این قطعات قبل از اینکه بومی سازی شود، به صورت واردات از سوی کشورهای مختلفی وارد می شد اما خوشبختانه در این زمان توانستیم شاخص مصرف این قطعه را از سه به چهار قرار دهیم. همچنین این محصول در آرشیو شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با نام شرکت ایرانی سازنده اش به ثبت رسیده است.
مپنا در نمایشگاه نفت خوزستان
مپنا، یک بنگاه اقتصادی ایرانی است که به همراه ۴۱ شرکت زیرمجموعه خود، تحت عنوان “شرکت گروه مپنا” در زمینه توسعه و ساخت نیروگاه‌های حرارتی، همچنین اجرای پروژه‌هاى نفت و گاز و حمل و نقل ریلى، به صورت پیمانکار اجرایی کلید در دست (EPC) و سرمایه‌گذاری خصوصی (IPP) فعالیت می‌کند.
گروه مپنا از آغاز تأسیس در سال ۱۳۷۱، اجرای نزدیک به یکصد اَبَر پروژه به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد یورو را در کارنامه خود ثبت نموده است. علاوه بر آن، ۶۰ محصول گوناگون و ۸۵ نوع خدمات مختلف را به مشتریان خود عرضه می‌کند.
شرکت‌های گروه مپنا، پس از اجرای آخرین مرحله تجدید ساختار گروه در سال ۱۳۹۱، در قالب پنج بخش ساختاربندی شده‌اند. هر یک از این بخش‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه نیز وظیفه انجام بخشی از کسب و کار مپنا را بر عهده دارند.
گروه مپنا در این دوره از نمایشگاه تخصصی تجهیزات ساخت داخل صنعت نفت خوزستان با چند شرکت زیر مجموعه خود همچون؛ مپنا بولدر، شرکت برق و کنترل مپنا، مکو، البرز توربین مپنا حاضر شد.





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار