140796   1361
تاریخ انتشار: 1396/08/16 13:04
مدیر عامل شرکت پتکو با اشاره به اینکه حمایت از تولید ملی تنها در حد شعار بوده است گفت: خوشبختانه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به نسبت سایر شرکت های فعال در زمینه خرید داخل بسیار خوب عمل کرده است.

 


مسعود باقر تجریشی مدیر عامل شرکت پتکو در حاشیه نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان در گفتگو با خبرنگار آماج نیوز اظهارکرد: شرکت تولید پمپ های بزرگ و توربین آبی با نام اختصاری پمپ و توربین پتکو درابتدا با خرید چند پکیج انتقال تکنولوژی در کارخانه ای واقع در تبریز فعالیت خود را آغاز می کند. این شرکت طی سال های گذشته فعالیت خود را به سمت و سوی ساخت پمپ و توربین های سفارشی را برد.
وی افزود: در ابتدای فعالیت شرکت پتکو به دلیل اینکه برخی شرکت های بزرگ نفتی کشور به خرید محصول از سایر کشور ها عادت کرده بودند، سختی هایی را متحمل شدیم اما با پشتکار فراوان پرسنل این شرک در این زمان شرکت پتکو محصولات با کیفیت خود را به صورت سفارشی به فروش می رساند.
باقر تجریشی با بیان اینکه سه محصول عمده پمپ های آتش نشانی، پمپ های آبی و پمپ های ای پی آی توسط این شرکت تولید می شود، گفت: پتکو جهت طراحي و ساخت سفارشی پمپ هاي مورد نياز صنايع مختلف از جمله نفت ،گاز، پتروشيمي ، صنايع نيروگاهي، خطوط انتقال آب و توربين هاي آبي کوچک و متوسط بنا شده است. همچنین تامین قطعات يدکي، نظارت بر نصب و راه اندازی، خدمات پس از فروش، تعمیرات و ارائه مشاوره مهندسی در حیطه کاری این شرکت است.
مدیر عامل شرکت پتکو عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که در این زمان برای ما وجود دارد این است که علاقه مندی به واردات محصولاتی که می توان آنها را در ایران تولید کرد از سوی شرکت های بزرگ نفتی کشور، هنوز وجود دارد.
وی گفت: یکی دیگر از مشکلات فعلی تولید کنندگان داخلی این است که ارزیابی صحیح فنی و بازرگانی د از تولید کننده داخلی نمی شود زیرا مقایسه هایی که بین شرکت های ایرانی و خارجی انجام می شود با حس نیت نیست و بیشتر سلیقه ای است.
وی در انتها با اشاره به اینکه حمایت از تولید ملی تنها در حد شعار بوده است گفت: خوشبختانه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به نسبت سایر شرکت های فعال در زمینه خرید داخل بسیار خوب عمل کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
باقر تجریشی ؛ نفت ؛ پتکو ؛




ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار