140789   1134
تاریخ انتشار: 1396/08/14 21:46
استاندار خوزستان با بیان اینکه نمایشگاه نفت تهران در اصل باید در اهواز برگزار شود گفت: زیرا ظرفیت تولید نفت خوزستان هر سال رو به افزایش است، انتظار ما این است که این نمایشگاه در شهر اهواز برگزار شود، ما باید شرایط لازم را برای این کار فراهم کنیم زیرا مقامات ارشد وزرات نیرو نیز با این مسله موافق هستند.

 

 

 


به گزار ش سایت آماج نیوز، غلامرضا شریعتی، عصر امروز  در مراسم اختتامیه نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان اظهار کرد: این استان در دوره های مختلف زمانی به دلیل برخورداری از منابع طبیعی و موقعیت خاص جغرافیایی نقش بی بدیلی در اقتصاد کشور ایفا کرده است.
وی افزود: در صد سال اخیر با پیدایش صنعت نفت در خوزستان بر ویژگی های این استان افزوده شده، این ویژگی خاص در روابط اجتماعی و فرهنگی ساکنین این منطقه نیز نقش زیادی داشته است.
استاندار خوزستان گفت: : به صورت طبیعی در زمانی که نفت در استان خوزستان کشف شد، به فعالیت سایر صنایع همچون حفاری و پالایش نیز نیاز پیدا کردیم. از همین رو این استان از دیرباز به محلی برای مهاجرت ساکنین سایر استان ها برای دریافت موقعیت شغلی مناسب تبدیل شده است.


شریعتی با بیان اینکه در این زمان صنعت نفت به دوران میانسالی خود رسیده است گفت: این صنعت به تدریج جای خود را در اقتصاد کشور یافته اما در زمینه ایجاد شغل در استان با توجه به میزان حجم سرمایه گذاری و تولید ثروت به خوبی عمل نکرده است. مردم استان خوزستان انتظار بیشتری از فعالیت این صنعت در استان دارند.


وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم صنعت نفت از سایر مناظر همچون صنایع پایین دستی و تولید تجهیزات مورد نیاز آن تاثیر گذاری بیشتری در استان ایجاد کند. به علت رخداد جنگ تحمیلی این فرصت از خوزستان گرفته شده که در این زمان باید در این خصوص فعالیت ویژه ای صورت بگیرد.


شریعتی گفت: سازندگان تولید کنندگان و قطعه سازان و به صورت کلی صنعتگران در نمایشگاه نفت و گاز خوزستان ارتباط سازنده تری با یکدیگر برقرار می کنند و می توانند در این خصوص با تشکیل هولدینگ های اقتصادی چرخه تولید خود را تکمیل کنند.


استاندار خوزستان با بیان اینکه ما باید شرایط و امکانات نمایشگاهی خود را تغییر دهیم و مقدمات جا به جایی نمایشگاه را با کمک دستگاه های بزرگ استانی انجام شود اظهار کرد: باید در استان مجموعه نمایشگاهی ساخته شود که متناسب با جایگاه و شان این استان باشد. به نحوی که شرکت های خارجی بتوانند در چنین رویدادهای نمایشگاهی حضور داشته باشند.


استاندار خوزستان در پایان با بیان اینکه  نمایشگاه نفت تهران در اصل باید در اهواز برگزار شود خاطر نشان کرد:  زیرا ظرفیت تولید نفت خوزستان هر سال رو به افزایش است. انتظار ما این است که این نمایشگاه در شهر اهواز برگزار شود. ما باید شرایط لازم را برای این کار فراهم کنیم زیرا مقامات ارشد وزرات نیرو نیز با این مسله موافق هستند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
استاندار ؛ نفت ؛ نمایشگاه ؛




ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار