140779   1106
تاریخ انتشار: 1396/08/13 20:51
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: حدود 41 درصد از قطعات و تجیهزات مورد استفاده در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از داخل استان خوزستان و به صورت کلی نیز 80 درصد قطعات از داخل کشور تامین می شود.

 

 

 

 

 

 

بیژن عالیپور صبح امروز با حضور در نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و در جمع خبرنگاران  با اشاره به حادثه پیش آمده در دکل نفتی شماره 147 رگ سفید اظهارکرد: در حال حاضر شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با همکاری شرکت ملی حفاری ایران در حال آماده سازی محل چاه های جایگزین، استخر آب و جاده دسترسی به منطقه هستند.که در این زمینه در کمتر از چهار روز دویست و 50 کیلومتر خط لوله کشیده شده است.

وی افزود: استخر بیست هزار بشکه ای این مجموعه به دلیل ساختار ساختمانی پیچیده این منطقه به سختی آماده شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب توضیح داد: در انتهای عملیات مهار این چاه، یک دکل حفاری که حجم آن نسبت به نمونه های چینی از وزن کمتری برخوردار است در منطقه نصب خواهد شد و پس از آن کلیه تجهیزات آسیب دیده از چاه تخلیه می شوند.

عالیپور بیان کرد:  تخلیه تجهیزات آسیب دیده به این دلیل است که نیروهای ما بتواند بعد از حفاری چاه انحرافی و استفاده از آب استخر  برای خاموشی این چاه هیچ گونه سد معبری وجود نداشته باشد.

وی گفت: هر دو شرکت ملی مناطق و حفاری ایران با تلاش و جدیت بسیار در حال فعالیت به منظور مهار چاه 147 رگ سفید هستند.

عالیپوربا اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی نفت و گاز خوزستان گفت: در سال جاری در این نمایشگاه 61 درصد سازندگان، 34 درصد  تامین کنندگان و حدود پنج درصد نیز شرکت های خدماتی حضور دارند. هدف از برگزاری این نمایشگاه این است که گامی در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال برداشته شود.

وی عنوان کرد:  نوسازی تجهیزات این شرکت عمدتا توسط صنعتگران داخلی صورت گرفته است که این روند در کنار رشد علمی و اقتصادی کشور سهم مهمی در ایجاد فرصت های شغلی نیز ایفا می کند.

عالیپور اضافه کرد: هر گونه تجهیزاتی که در داخل ساخته شود به صورت مطلق  ورود آن از خارج از کشور متوقف می شود، بنابراین هدف ما این است که کلیه قطعات مورد نیاز را از داخل کشور تامین کنیم. خوشبختانه در این چند سال اخیر نیز ساخت قطعات داخلی از روند رو به رشدی برخوردار بوده است.

وی گفت: حدود 41 درصد از قطعات و تجیهزات مورد استفاده در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب  از داخل استان خوزستان و به صورت کلی نیز 80 درصد قطعات از داخل کشور تامین می شود.

عالیپور خاطر نشان کرد: تلاش های بسیاری در حال انجام گرفتن است تا بتوانیم در صنعت نفت و در زمینه ساخت تجهیزات به نقطه خودکفایی برسیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در پایان با اشاره به استفاده از فلرهای آلوده کننده محیط زیست از سوی این شرکت گفت:  در حال تلاش هستیم از فلرهای آسیب رسان به محیط زیست استفاده نکنیم و در همین راستا نیز دو شرکت استانی در حال تلاش هستند تا بر اساس یک برنامه ویژه فلرهای فعلی را از شهر اهواز خارج کنند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
عالیپور ؛ نفت ؛ نمایشگاه ؛




ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار