140732   963
تاریخ انتشار: 1396/07/22 19:05
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با بیان اینکه 10 هزار بیت به شاهنامه الحاق شده است، گفت: عده‌ای فرصت‌طلب برای مخدوش کردن نام حکیم ابوالقاسم فردوسی بین ایرانیان این ابیات که قومیت‌ها را در برابر هم قرار می‌دهند، به شاهنامه الحاق کرده‌اند.

 

به گزارش سایت آماج نیوز، به نقل از  خبرگزاری فارس خوزستان ، محمد جوروند امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه فردوسی در ادبیات ایران، اظهار کرد: اخلاق‌مداری باعث جاودانه و پایدار ماندن شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی است.

وی به ملحقات شاهنامه اشاره کرد و ادامه داد: ابیاتی توسط عده‌ای فرصت‌طلب به شاهنامه اضافه شده تا نام حکیم ابوالقاسم فردوسی بین ایرانیان مخدوش شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان افزود: شاهنامه فردوسی از 60 هزار بیت تشکیل شده، اما 10 هزار بیت به شاهنامه الحاق شده است.

جوروند یادآور شد: این ملحقات در واقع ابیاتی هستند که قومیت‌ها را در برابر هم قرار می‌دهد، در صورتی که فردوسی اخلاق‌مدار بوده و اگر به شاهنامه‌های قدیم نگاه کنیم و آن را با شاهنامه‌های جدید مقایسه کنیم، پی به تحریفات امروزی خواهیم برد.

وی در پایان گفت: با وجود دکتر سید راضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی، در حوزه‌های مختلف اتفاقات مهم و زیرساختی برای این شهرستان در حال وقوع است و امیدوارم که در حوزه فرهنگ هم این اتفاقات و این رویدادها در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیین نکوداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی ، یادواره شاهنامه پژوه « زنده یاد علی قلی خان کاظمی بختیاروند » عصر روز جمعه با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی درتالار نیایش شهرستان شوش برگزار شد.

برچسب ها:
جوروند ؛ ارشاد ؛ شوش ؛




ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار