120725   1368
تاریخ انتشار: 1396/06/27 20:32
استاندار خوزستان 5 مهر شکست حصر آبادان و ۹ مهر اولین شکست نیروهای بعثی در حمیدیه را دو مناسبت مهم در هفته دفاع مقدس عنوان کرد، و گفت: در تلاش هستیم تا از اعضای هیئت دولت برای سخنرانی در برنامه ۹ مهر دعوت کنیم.

 

به گزارش  سایت آماج نیوز، غلام رضا شریعتی پیش از ظهر امروز در نشست ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان خوزستان که در محل سالن اجتماعات شهید رجائی برگزار شد، با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با، بازگشایی مدارس اظهار کرد: دفاع مقدس به  مکتب اباعبدالله الحسین (ع) گره خورده است، چرا که جوانان این مرز و بوم به منظور دفاع از اسلام سرازپا نشناختند، و برای زندگی عزتمند مردم ایران زیربار ذلت نرفتند و گام‌های محکمی برای دفاع از این مملکت  برداشتند.

وی با بیان اینکه امروزه، شرایط روز دنیا مبنی بر جنگ طلبی و نابخردی  قدرت‌های ظالم است تصریح کرد: تمام دنیا باید بداند که ایران اسلامی با هیچ کشوری سر جنگ ندارد، و طالب صلح و صفا است.

استاندار خوزستان عنوان کرد:  فلسفه وجودی نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که زیربار زور نرویم، و اگر امروزه برخی‌ها بر طبل جنگ طلبی ایران بکوبند، و یا مدعی هستند، ایران به دنبال شعله ور کردن آتش جنگ است، به دنبال تحریف واقعیت‌ها هستند چرا که ما فقط آماده دفاع از میهن اسلامی ایران هستیم و این دفاع ارزشمند وابسته به فرهنگ عاشورایی است.

شریعتی  با تاکید بر برگزاری شکوهمند  هفته دفاع مقدس در سطح استان تاکید کرد: همه ما باید تلاش خود را برای بهتر و باشکوه تر برگزار شدن برنامه‌های دفاع مقدس به کار بگیریم تا برنامه‌های دفاع مقدس در شأن هفته دفاع مقدس و استان خوزستان برگزار شود.

وی، 5 مهر شکست حصر آبادان و ۹ مهر اولین شکست نیروهای بعثی در حمیدیه را دو مناسبت مهم در هفته دفاع مقدس عنوان کرد، و افزود: در تلاش هستیم تا از اعضای هیئت دولت برای سخنرانی در برنامه ۹ مهر دعوت کنیم.

شریعتی در خواست کرد:  تبلیغات میدانی هفته دفاع مقدس در سطح شهر اهواز  به صورت ویژه انجام شود، به نحوی که وقتی مردم وارد شهر می‌شوند، رنگ و بویی از دفاع مقدس را استشمام کنند، ضمن اینکه  دستگاه‌های اجرایی از جانبازان و رزمندگان تقدیر و تشکر کنند.

وی از تمام مدیران و رؤسای سازمان‌ها و ادارات  خواست حضوری فعال در برگزاری مراسم‌های دفاع مقدس داشته باشند.

استاندار خوزستان در ادامه گفت:  همه ما می‌دانیم که تنها آموزه‌های دینی و مذهبی مورد هجمه وجودی و فلسفی قرار نمی‌گیرند،  بلکه  مسائل اصلی کشور و انقلاب از جمله دفاع مقدس نیز مورد هجمه و سوال قرار می‌گیرد، احتمال دارد برخی از جوانان که چندان به موضوع اشراف ندارند تحت تأثیر این هجمه ها قرار بگیرند.

شریعتی توضیح داد: هفته آینده شورای اداری استان با محوریت دفاع مقدس تشکیل می‌شود، که انتظار می‌رود، به تبع آن شهرستان‌ها نیز این کار را انجام دهند.

استاندار خوزستان در پایان خطاب به مسئولان استانی متذکر شد:  مسئله دفاع مقدس، بازگشایی مدارس و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) را در اولویت خود قرار دهد و با تلفیق این مناسبت‌ها  برنامه‌های خوبی را برای تقویت بنیه فکری و فرهنگی مردم به ویژه جوانان اجرا کنند.

برچسب ها:
استاندار ؛ دفاع مقدس ؛ ستاد ؛




ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار