112   1368
تاریخ انتشار: 1394/09/02 12:08
‌کارگروه تخصصی گردشگری خوزستان دیروز به ریاست استاندار خوزستان با سه دستور کار احداث موزه‌های تخصصی، احداث کریدور صادرات صنایع دستی به خارج از کشور و نیز مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در سالن جلسات استانداری خوزستان تشکیل جلسه داد.

عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان، در این جلسه گفت: طرح احداث سه موزه تخصصی آب، نفت و راه آهن در خوزستان را در دستور کار داریم.

 

وی با بیان این که خوزستان از حیث تاریخی و وجود آثار باستانی خود یک موزه عمومی است، خاطرنشان کرد: این استان دارای صنعت قدیمی حمل و نقل ریلی است و به همین خاطر بخشی از فرهنگ ساکنان شمال خوزستان از جنوب لرستان گرفته تا شمال خوزستان متاثر از این صنعت است و می‌توان گفت دارای فرهنگ ریلی است. همان طور که یک جوان مسجدسلیمانی در آرزوی استخدام در شرکت نفت بوده و هست، در شمال خوزستان تا منطقه ازنا و درود در لرستان فرهنگ دیگری بر آن غالب است.

 

استاندار خوزستان با اشاره به قدمت تاریخی سازه‌های آبی و نیز نفت در خوزستان تاسیس موزه آب و نفت را گام مثبتی برای ثبت هویت تاریخی مردم منطقه خواند و تاکید کرد: دستگاه‌های متولی در امور آب، نفت و نیز حمل و نقل و راه آهن نشست همفکری در این زمینه برگزار و توافق کنند و نتایج آن در دستور کار کارگروه گردشگری قرار گیرد.

 

در این جلسه همچنین طرح ایجاد پایانه‌های تخصصی صادرات صنایع دستی با دستور استاندار خوزستان به بررسی بیشتر از جمله جانمایی محل پایانه محول شد.

 

مقتدایی در عین حال نسبت به رونق فروش داخلی صنایع دستی به ویژه در ایام نوروز که خوزستان مملو از گردشگر است، تاکید و اظهار کرد: برای این منظور می‌توان غرفه‌هایی در سایت‌های گردشگری آبی خوزستان که در ساحل رودخانه کارون در دست اجرا است، پیش‌بینی کرد.

 

وی افزود: همچنین بخش خصوصی می‌تواند نسبت به فروش سیار صنایع دستی در ایام نوروز و ایام حضور راهیان نور تدارک ببیند که موثر است.

 

مقتدایی همچنین از عملیاتی شدن طرح گردشگری صحرایی (سافاری) در اواخر سال جاری در خوزستان خبر داد و در این باره توضیح داد: طرح گردشگری منطقه مال آقا واقع درشهرستان باغملک نیز در آینده نزدیک نیز به بهره‌برداری می‌رسد که منطقه را ازحیث گردشگری متحول خواهد کرد.

 

استاندار خوزستان یادآوری کرد: طرح گردشگری آبی در 9 محور در ساحل رودخانه کارون، طرح گردشگری صحرایی و مال آقا را در دست اجرا داریم که همه این‌ها امنیت و اشتغال را برای مردم به ارمغان خواهند آورد.

 

بحث راه‌اندازی مراکز اطلاع‌رسانی خدمات گردشگری در محل فرودگاه‌ها، راه‌آهن و بنادر از دیگر موضوعات کارگروه گردشگری استان خوزستان بود و مقرر شد که دستگاه‌های مربوطه غرفه‌هایی در داخل سایت برای اطلاع‌رسانی خدمات گردشگری در اختیار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان قرار دهند.





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار