111   1323
تاریخ انتشار: 1394/09/02 12:07
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در خصوص تجمع صورت گرفته توسط جمعی از کشاورزان حوزه انتخابی خود مقابل سازمان آب و برق خوزستان، گفت: در پی این تجمع به کشاورزان شادگان قول داده شد طی 48 ساعت آینده آب مورد نیاز آن‌ها جهت کشت تامین شود.

عبدالله تمیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خوزستان، اظهار کرد: شادگان در پایین دست رودخانه جراحی قرار دارد و زمانی که آب به این شهرستان برسد، حجمش کاهش پیدا می‌کند و این مساله موجب می‌شود تا کشاورزان شهرستان با مشکل کمبود آب مواجه شوند.

 

وی با بیان اینکه کشاورزی منهای آب مساوی با هیچ است، تصریح کرد: سازمان آب و برق خوزستان به کشاورزان این اطمینان را داده است که تا 48 ساعت آینده آب مورد نیاز آن‌ها را تامین خواهد کرد.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا، امروز یکم آذر جمعی از کشاورزان شادگانی در خصوص مشکل کمبود آب و عدم تامین آن از سوی سازمان آب و برق خوزستان در مقابل این سازمان جمع شده و خواستار حل این مشکل شدند.

 

حمید آلبوغیبش، نماینده این کشاورزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: سازمان آب و برق با وجود تعهدات و تنظیم صورت جلسات مختلف، هیچ گونه آبی در اختیار کشاورزان این شهرستان قرار نداده است.

 

وی افزود: با توجه به بارندگی‌های اخیر، کشاورزان اقدام به کشت بذرهای خود کرده‌اند و این بذرها نیز جوانه زده‌اند اما به علت عدم تامین آب مورد نیاز، بسیاری از این بذرها از بین رفته و تلف شده‌اند.

 

این کشاورز شادگانی تصریح کرد: متاسفانه سازمان آب و برق در صورت جلسات خود قول تامین صد درصدی آب کشاورزان شادگان را داد اما از اوایل فروردین تاکنون هیچ آبی در اختیار آنها قرار نداده است، اگر آب نیست چرا به سایر استان‌ها مانند اصفهان و قم آب را می‌بخشند اما کشاورزان استان با مشکل آب رو به رو هستند.

 

آلبوغبیش بیان کرد: تنها منبع درآمد مردم شادگان از راه کشاورزی است اما به علت بی‌وفایی و بی مهری سازمان آب و برق، کشاورزی در شادگان از بین رفته است و بسیاری از مردم شروع به مهاجرت از این شهرستان کرده‌اند.

 

انتهای پیام





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار