110707   1464
تاریخ انتشار: 1396/06/09 11:42
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین باا تاکید براینکه با ساخت واحد فولاد سازی مراحل مختلف اشتغالزایی خوبی فراهم می شود، یادآور شد: پس از بهره برداری بین 700 تا یک هزار شغل مستقیم و 5 هزار شغل غیرمستقیم با حجم سرمایه گذاری یک هزار و 400 میلیارد تومان ایجاد می شود.

 


به گزارش سایت آماج نیوز، عبدالرضا محمود پور، در حاشیه نمایشگاه دستاورد های دولت در گفت و گو در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای شرکت فولاد اکسین نسبت به سال گذشته اظهار کرد: اخذ مجوز احداث واحد فولادسازی فولاداکسین در کنار کارخانه فعلی است، که با توجه به شرایط فعلی شرکت چنانچه این اتفاق رخ نمی داد در درازمدت این شرکت وضعیت اقتصادی بد و بهم ریخته ای پیدا می کرد و نمی توانست در بازار رقابتی کشور و دنیا حضور پیدا کند.

وی افزود: احداث این واحد سبب می شود، که اسلب های بسیار خاصی که هیچ جای ایران تولید نمی شود، در این واحد تولید شود.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین ، قرار گرفتن شرکت فولاد در "وندور" لیست وزارت نفت را از دیگر دستاوردهای شرکت فولاد اکسین عنوان کرد، و افزود: این مهم با پیگیری و جلسات حضوری با وزیر نفت  و گرفتن دستور، از وی محقق شد.

محمود پور اضافه کرد:  به همین منظور، مقرر شد، 20 درصد از سهمیه مسیر پروژه گورب جاسک که یک هزار و 100 کیلومتر خطوط انتقال دارد،  را به فولاد اکسین بدهند، که این دستاورد عظیمی برای فولاد اکسین است.

 

 

وی افزود: به منظور رسیدن به این دستاورد و تأمین 80 هزار تن ورق نیاز به یک سری تجهیزات در آزمایشگاه مرکزی و سرمایه گذاری ها است، که بر اساس برآورد های صورت گرفته تجهیز آزمایشگاه برای ارائه نهایی ترین آزمایشگاه نزدیک به 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

محمود پور با اشاره به رکوردهای دو ماه پیاپی شرکت فولاد اکسین توضیح داد: ظرف تیر و مرداد ماه سال جاری شرکت فولاد اکسین با 94 هزار و 500 تن تولید فولاد اکسین نسبت به دو سال گذشته دریک ماه زدیم.

وی با بیان اینکه ساخت یک واحد فولادسازی در مرحله اول مطالعات گسترده ای می خواهد،  و گرفتن  مجوز آن دور از ذهن بود، چرا که مطالعات اولیه در این زمینه نداشتیم بیان کرد: در حال جاضر با شروع مطالعات اولیه با شرکت های رتبه اول دنیا مانند دانیلی آلمان که پس از برجام فضای همکاریش با ایران بازشده کار را آغاز کردیم.

 محمود پور عنوان کرد: زمانیکه کار آغاز شود، به طور حتم به صورت موقت حداکثر ظرف 3سال از زمان کلنگ زنی تا بهره برداری ایجاد می شود.

وی  با تاکید براینکه با ساخت واحد فولاد سازی مراحل مختلف اشتغالزایی خوبی فراهم می شود، یادآور شد: پس از بهره برداری بین 700 تا یک هزار شغل مستقیم و 5 هزار شغل غیرمستقیم با
حجم سرمایه گذاری یک هزار و 400 میلیارد تومان ایجاد می شود.

 

 

محمود پور در خصوص میزان اشتغال بومی در حوزه فولاد گفت: خوشبختانه در استان نیروهای بومی و متخصص خوبی وجود دارد، و با وجود اینکه در مجموعه های فولادی بسیاری کار کرده اند، نیروهای باسوادی هستند.
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین در پایان با بیان اینکه مهمترین چالش ما در فولاد اکسین تعهدات زیادی است، که از گذشته مانده و بسیارسنگین هم هست، یاد آور شد: مبلغ 350 میلیارد بدهی ومبلغ 166 میلیارد تومان هم مطالبات داریم،  که ضمن تشکر از مسئولان استان به ویژه دادستان شهر اهواز به دلیل اینکه  به عنوان دبیر کمیته رفع موانع تولید و تسهیل موفق شد، شرایط وصول مطالبات را در سیستم قضائی برای ما  فراهم کند.

انتهای پیام/72032

برچسب ها:
فولاد ؛ محمدپور ؛ گفتگو ؛




ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار