110696   1099
تاریخ انتشار: 1396/05/29 21:02
استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم معرفی جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی استان خوزستان برای جذب سرمایه‌گذار، گفت: برگزاری هفته فرهنگی خوزستان فرصت خوبی برای نمایش ظرفیت و استعدادهای این استان است.
 
 

به گزارش سایت آماج نیوز، به نقل از خبرگزاری فارس از اهواز، غلامرضا شریعتی ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره شبهای فرهنگی خوزستان که در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته به دلیل یکسری تحولاتی که در شهرداری تهران رخ داد، موضوع برگزاری هفته فرهنگی خوزستان به تعویق انداخته شد.

وی افزود: بر اساس صحبت‌هایی که دو هفته گذشته با شهرداری تهران انجام شد، مقرر شد هفته فرهنگی خوزستان در اواخر سال جاری یا سال آینده برگزار شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه درصدد برگزاری مقدمات برگزاری هفته فرهنگی خوزستان هستیم، تصریح کرد: برگزاری هفته فرهنگی خوزستان فرصت خوبی است که ظرفیت‌ و استعدادهای استان خوزستان به نمایش گذاشته شود.

شریعتی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه تاریخی، میراث فرهنگی، هنری، صنایع دستی و ... ابراز امیدواری کرد: برگزاری این هفته از آن نگاه های غبار آلودی که به دلیل برخی مسائل و مشکلات به وجود آمد، کاسته شود، و ظرفیت های فرهنگی استان برجسته شود.

وی با تاکید بر فراهم کردن شرایط رفت آمد در استان به منظور بازدید از آثار تاریخی بیان کرد: انتظار می‌رود سرمایه گذاری‌ها به سمتی حرکت کند، که بتوان امنیت عمومی را تامین و فضای مناسب و آرام را از خوزستان در اذهان تزریق کنیم.

شریعتی افزود: با توجه به اینکه نگاه به استان بیشتر معطوف به نقصان و کاستی‌ها بود، که خودمان نیز در این مساله نقش داشتیم. 

وی تاکید کرد: باید سعی کنیم شرایط سرمایه گذاری‌های زیر ساختی که هم ردیف آنها توانمندی های استان ظهور و بروز کند، را مهیا کنیم.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های که در استان انجام می شود، باید به رونق و اشغال منجر شود، توضیح داد: نمی توان همراه با سرمایه‌گذاری انتظار خلق ثروت و ایجاد فرصت داشته باشیم اما از سوی دیگر بر طبل نداشته ها و نواقص هم بزنیم.

شریعتی با اشاره به شیوه کشورهای غربی در تبلیغ ظرفیت های گردشگری خود توضیح داد: کشورهای غربی حتی اگر در حوزه گردشگری خود مشکلاتی را داشته باشند، اما چنان این ظرفیت‌ها را تبلیغ و ایجاد جاذبه می کنند که علاوه بر جذب گردشگری سبب جذ سرمایه‌گذار نیز می شوند.

وی با بیان اینکه از 18 اثر تاریخی ثبت جهانی شده کشور 3اثر مربوط به استان خوزستان است، متذکر شد: متاسفانه در استان ما هیچ مانوری روی این سه اثر به منظور جذب گردشگر داده نمی شود، این در حالی است که از کمترین ظرفیت های تاریخی و میراثی خود به نفع اقتصاد گردشکری استفاده می کنند.

شریعتی ابراز امیدواری کرد: حوزه گردشگری و فرهنگی استان به سمت اقتصاد گردشگری حرکت کند، تا علاوه بر معرفی ظرفیت‌های استان ایجاد اشتغال نیز بشود.

وی عنوان کرد: جشنواره هفته فرهنگی خوزستان می‌تواند نقش بسیار موثری را در برجسته کردن حوزه فرهنگی استان ایفا کند، که انتظار می رود، دست اندرکاران برگزاری این فرصت را مغتنم بشمارند.

استاندار خوزستان در پایان از جامعه رسانه استان درخواست کردک از هیچ تلاش و کوششی و آنچه سبب پیشرفت استان می شود، جهت کمک به اقتصاد و امنیت استان فرو نگذارند.





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار