110693   901
تاریخ انتشار: 1396/05/24 20:53
استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه اعتباراتی در رابطه با سنجش رودخانه کارون تخصیص داده شد، گفت: وزیر نیرو پیشنهادی دولت دوازدهم برای عملی کردن فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به ما تعهد داد.

 

به گزارش  سایت آماج نیوز، یه نقل از خبرگزاری فارس از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در جلسه سازمان برنامه و بودجه که با حضور مسؤولان در خصوص مصوبات هیات دولت در این هفته برگزار شد، به مصوبات مختلفی ورود کردیم که یکی از آنها در خصوص پیگیری مصوبه زیر ساخت‌های استان خوزستان که در 15 فرودین ماه امسال این مصوبه صادر شد. 

 
وی ادامه داد: در خصوص گزارش‌های فاضلاب استان و همچنین تامین منابع مالی این بخش بررسی‌هایی صورت گرفت که طبق آن بنا شد تا این بحث ادامه پیدا کند. 
 
استاندار خوزستان گفت: آب جنوب شرق به طور کارشناسی و تخصصی در شرکت آب و فاضلاب کشور در حوزه فنی آن مورد بررسی است و  ما تسریع در این خصوص را از دستگاه مورد نظر خواهان شدیم تا هرچه زودتر مناقصه این بخش صورت بگیرد. 
 
شریعتی با اشاره به طرح  فاز دوم 550 هزار هکتاری گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان و سازمان آب و برق خوزستان در پیرامون بحث توافق به یک جمع بندی برسند و بعد از آن به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شود، تا روند مناقصه آن به اجرا در بیاید که البته اگر این توافق مجددا صورت نگرفت شورای برنامه و بودجه موظف است  طبق توافقاتی که وزرا با بنده داشتند در هر صورت این توافق را ابلاغ کند. 
 
وی با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی نیرو آقای بی طرف به من و همچنین مجمع نمایندگان استان خوزستان تعهد دادند که طرح فاز دوم 550 هزار هکتاری عملی شود، گفت: با توجه به اینکه این طرح از دستورات مقام معظم رهبری و همچنین قول رئیس جمهور به مردم خوزستان است و همچنین اینکه این طرح یک نیاز ملی است تاکنون ما موفق نشدیم با وزیر فعلی نیرو به توافقی و اجرایی شدن این طرح بسیار مفید در بخش کشاورزی استان برسیم لذا وزیر پیشنهادی این تعهد را به ما داد تا این طرح اجرا شود. 
 
وی با بیان اینکه در جلسه سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص احیای کارون نیز صحبت های زیادی انجام شد عنوان کرد: اعتباراتی در خصوص سنجش رودخانه کارون تخصیص داده شد و بنا است تا محیط زیست استان 150 ایستگاه  در این خصوص با این اعتبارات دایر کند. 
 
استاندار خوزستان بیان کرد: قرار است با آقای نوبخت در خصوص برق استان به صورت کارشناسانه جلسه‌ای برگزار شود و همچنین توافق شد تا 8 پست جی ای اف از سوی توانیر کشور در خوزستان احداث شود که از محل فروش برق به کشور های دیگر تامین خواهد شد این علاوه بر 16 پستی است که در فاینانس شورای اقتصاد در نظر گرفته شده می باشد لذا با توجه به اینکه روند اجرای احداث 16 پست تا 2 سال دیگر ادامه دارد، توافق شده تا 8 پست با سرعت بیشتر کار احداث آنها اجرایی شود. 
 
شریعتی با اشاره به صحبت های وزیر کشور با وزیر کشور عراق اظهار کرد: در بحث اربعین هماهنگی هایی صورت گرفت که انتظار می رود امسال اربعین بهتر برگزار شود و همچنین در خصوص مسائل مرزی و امنیتی هم هماهنگی ‌هایی صورت گرفت.

برچسب ها:
استاندار ؛ وزیر نیرو ؛ بیطرف ؛




ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار