10134   6797
تاریخ انتشار: 1395/02/04 17:22
مدیرعامل کشتارگاه صنعتی اهواز خبرداد
مدیرعامل کشتارگاه صنعتی اهواز از پیشرفت 80 درصدی صنایع جانبی کشتارگاه صنعتی در این شهرستان با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 خبرداد.

به گزارش خبرنگار آماج نیوز، البرز کریمی ظهر در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز شنبه 4 اردبیهشت ماه در کشتارگاه اهواز برگزار شد با اشاره به اینکه قرارداد ما 10 ساله است اظهار کرد: قراداد با شهرداری را در دو بخش بهره برداری از کشتارگاه صنعتی و راه اندازی صنایع جانبی منعقد کردیم.

وی اضافه کرد:  پیشرفت فیزیکی صنایع جانبی کشتارگاه پیشرفت ۸۰ درصد است و  مجموعاً برای راه اندازی این بخش، سردخانه، صنایع تبدیلی  و بسته بندی گوشت گرم و سرد در این جا بیش از 2میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هزینه خواهد شد. و به صورت مستقیم و غیر مستقیم بیش از 200 نفر مشغول فعالیت می شوند.

 ظرفیت ذبح در کشتارگاه صنعتی اهواز

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی اهواز تصریح کرد:  روزانه ظرفیت ذبح در کشتارگاه صنعتی اهواز  2 هزار رأس دام سبک و همچنین ۲۰۰ رأس دام سنگین  است. در روزهای آخر سال نیز شهر اهواز نیاز بیشتری به گوشت پیدا می کند که در آن زمان هم ذبح 2 هزار و ۷۰۰ رأس در یک شیفت کاری انجام می شود.

کشتارگاه صنعتی اهواز یکی از مهمترین کشتارگاه های ایران است.

کریمی بابیان اینکه  کشتارگاه صنعتی اهواز یکی از مهمترین کشتارگاه های ایران محسوب می شود اظهارکرد: شرکتی که این کشتارگاه را احداث کرد در اورپا و آسیا نیز چندین کشتارگاه را ساخته است.

وی در خصوص نیروهای مازاد کشتارگاه صنعتی اهواز که قبلا در کشتارگاه سنتی مشغول به کار بودندگفت: این نیروها در فضای سبز شهرداری به کار گرفتند و همچنین در گذشته نزدیک به ۳۰۰ نفر مشغول به کار بودند، اکنون نیز  بین ۲۲۰ تا ۲۳۰ نفر در کشتارگاه صنعتی اهواز مشغول به  فعالیت هستند.

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی اهواز در ارتباط با مزایای این کشتارگاه گفت: در این کشتارگاه ۹ پزشک و دامپزشک بر فعالیت ها نظارت دارند و گوشت ها را نیز ۲۴ ساعت به عنوان پیش سرد در سردخانه می گذاریم که این کار برای افزایش بهداشت و میکروب کشی گوشت بسیار مؤثر است.

 

جلوگیری از خروج ضایعات به بازار

 وی با اشاره به اینکه روزانه دو تن ضایعات غیرخوراکی  در کشتارگاه صنعتی اهواز تولید می شود تاکید کرد: اصلا اجازه ورود این ضایعات به بازار را نمی دهیم.

 

جهت راه اندازی صنایع جانبی 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز است

 کریمی در ادامه به راه اندازی صنایع جانبی در این کشتارگاه اشاره کرد وافزود: برای احداث این صنایع  حدود ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیازاست. و برای  ۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد می کند.

 

عوارض ذبح هر دام در کشتارگاه صنعتی اهواز کمتر از میانگین کشوری است

 وی بیان کرد: طبق آخرین مصوبه شورای شهر از ابتدای  سال ۹۴ عوارض هر رأس دام سبک 5هزار تومان اما میانگین کشوری آن ۱۷ هزار تومان است. همچنین عوارض هر رأس دام سنگین ۷۵ هزار تومان و قیمت کشوری آن نیز ۱۱۵ هزار تومان است.

 

ذبح گوسنفد یکی از معضلاتی  است که  در چند نقطه  شهر اهواز صورت می گیرد  

 مدیرعامل کشتارگاه صنعتی اهواز یکی از معضلات شهر اهواز کشتار دام زنده در بلوارهای این کلانشهرعنوان کرد و اظهار کرد: این کشتارها به بهانه نذرکشی صورت می گیرد در هر صورتی که غیر بهداشتی بوده و چهره شهر را نیز زشت می کند. این مسئله موجب این می شود که  کشتار کمتر در کشتارگاه صنعتی اهواز صورت بگیرد.

 

برچسب ها:
کشتارگاه ؛ صنعتی ؛ اهواز ؛ ذبح ؛ دام ؛ سنگین ؛ سبک ؛




ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار