10132   11476
تاریخ انتشار: 1395/02/03 16:50
همایون یوسفی عنوان کرد؛
یوسفی کاندید دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: از قدیم اعتبار جبران خسارت کم بود و باید در سطح ملی یک راهکار قانونی برای خسارت وارد شده بعد از حوادث پیدا کرد و انشاالله بتوان با تدوین قانون در این راستا کاری کرد

به گزارش خبرنگار آماج نیوز، دکتر همایون یوسفی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه امیدورام بتوانیم با وحدت رویه در راستای حل مشکلات قدم برداریم، اظهار کرد: اولویت اصلی کار من اشتغال است و تمام تلاش برای سرمایه گذاری در بعد خارجی و داخلی را انجام می دهم و یکی از راهکارهای بیکاری در خوزستان این است که فرصت های شغلی باید در اختیار جوانان خوزستان قرار بگیرد و علی رغم همه صنایع بزرگ قسمت زیادی از اشتغال دست افراد غیر بومی است و ضمن احترام به منافع ملی آنها باید در اولویت باشند.

وی اولویت بعدی خود را، ریزگردها عنوان کرد: بحث دیگر که اولویت است نجات کارون و آلودگی آب است و کارون به عنوان رگ حیاتی خوزستان باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: نجات کشاورزی خوزستان و تأمین آب مورد نیاز برای کشاورزی به ویژه مصارف آشامیدنی استکه در مناطق مختلف خوزستان این مسائل و مشکلات وجود دارد.

یوسفی گفت: بهداشت و درمان و محیط زیست خوزستان هم نیاز به توجه ویژه ای دارد و مورد بعد هم توجه به مسائل فرهنگی و آموزشی و تربیت بدنی و ورزش و امور بانوان است.

کاندید دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت:با  توجه به مشکلات صنایع بزرگ و متوسط انشاالله در دستور کار مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی برنامه بعدی خودت را: پیگیری حقوق شهروندی جزو مطالبات بعدی است و لزوم توجه به توسعه سیاسی و رسانه ای از اولویت های مورد توجه خواهد بود و انشاالله یکی از مطالبات اصلی مردم خوزستان مسائل مربوط به نفت است.

وی گفت:  زمانی که حاکمیت نفت و اختیارات تام آن در خوزستان بود خیلی از خدمات رسانی ها به عامه مردم هم انجام می شد و بحث های اشتغالی و توسعه ای بیشتر بود و خیلی از اختیارات باید به شرکت مناطق نفتخیز جنوب تفویض شود و در این صورت می توان کارهای لازم را انجام داد.

یوسفی عنوان کرد: سرمایه گذاری داخلی نفتی کفاف نیاز استان را نمی دهد و ورود سرمایه گذاری خارجی به کشور با توجه به منابع خوزستان یکی از توجیه پذیرترین مناطق کشور است و با توجه به منابع و توجیه پذیری اقتصادی که دارد نه تنها در بخش نفت بلکه همه زمینه ها می تواند به خوبی سرمایه گذاران خارجی را جذب کند و با ایجاد اشتغال تولید و امنیت هم تقویت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در هر حوزه یک کمیته تشکیل خواهیم داد گفت:مجمع نمایندگان خوزستان 18 نفر هستند و قطعا هر کدام یکی از موضوعات را در رأس کار قرار خواهند داد و قطعا توسعه در مدت زمان کوتاه چهار سال ایجاد نخواهد شد.

کاندید دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیشترین تمرکزم در جهت کمیسیون بهداشت و درمان و سلامت که تخصص خودم است، خواهد بود. چون محیط زیست هم به نوع کار ما برمی گردد دراین حوزه هم فعالیت خواهم کرد. پول های بلوکه شده که برگردند برای توزیع تابع قوانین هستند ولی تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا با استفاده از تبصره های قانونی سهم بیشتری برای خوزستان بگیریم.

وی در خصوص پدیده سیلاب نیز گفت: متأسفانه پدیده سیلاب همیشه در خوزستان وجود داشته و دارد ولی هیچ وقت فکر اساسی برای آن نشده است البته سدسازی ها تأثیر داشته ولی الآن بحث سیلاب این است که عدم لایروبی کارون و تنگ تر شدن بستر رودخانه ها شاهد هستیم که سیلاب به راحتی اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: از قدیم اعتبار جبران خسارت کم بود و باید در سطح ملی یک راهکار قانونی برایخسارت وارد شده بعد از حوادث پیدا کرد. انشاالله بتوان با تدوین قانون کاری کرد منتها منابع فعلی پاسخگوی تأمین و جبران خسارت نیست.

همایون یوسفی  بحث داخلی ریزگردها با چند اقدام علمی قابل حل خواهد بود، اظهارکرد: حق آبه پایین دست کارون اگر تأمین شود و تالاب ها پرآب شوند بسیاری از این مشکلات ریزگردها حل می شوند. اگر این مشکلات در حوزه ریزگردها ایجاد شده به خاطر این است که برداشت بالادست از کارون زیاد شده و آب به پایین دست نمی رسد و خشک شده و چنین مشکلاتی ایجاد می شود.

 

یکی از علت های خروج سرمایه و افراد متخصص عدم کارآمدی نظام شهری ما است.

کاندید دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصول شهرسازی علمی است ولی در شهرسازی فعلی هیچ مبحث علمی در تصمیم سازی وجود ندارد تصریح کرد: ساختار شهرداری ها بسیار حجیم، سنگین و غیر متحرک است و شهرداری باید شهر را بسازد و تا وقتی این ساختار اصلاح نشود و مطمئنا هیچ توفیقی در این حوزه نخواهیم داشت.

همایون یوسفی تصریح کرد: اگر شهرسازی بهتر شود و شهرداری بهتر عمل کند سرمایه ها و افراد متخصص در خوزستان خواهند ماند.

وی ادامه داد: یکی علت های خروج سرمایه و افراد متخصص عدم کارآمدی نظام شهری ما است.

کاندید دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه  علت دیگراین است که شهرداری یک نهاد اجتماعی است و بر اساس درآمدهایی که کسب می کند همانقدر هم هزینه می کندگفت:  هرچقدر گردشگری مالی و اقتصاد مردم بیشتر باشد خدمات رسانی شهرداری بیشتر می شود.

یوسفی بیان کرد: اکنون اقتصاد خانواده ها در خوزستان بالا نیست و گردش مالی پول های وارد شده به استان در خوزستان اتفاق نمی افتد و توسط پیمانکاران ملی است.

وی تصریح کرد: وقتی گردش مالی در خوزستان نباشد مردم هم بی بهره خواهند بود.

کاندید دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:  یک مشکل عمده شهرداری های ما سیاسی شدن آنهاست که نقطه ای خطرناک برای شهروندان است و نهایت تلاشم را خواهم کرد تا شهرداری ما از بحث های سیاسی خارج شوند.

برنامه های شما برای مطالبات خبرنگاران چیست؟

کاندید دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلاتی که در سطح ملی وجود دارد این است که مطالبات فرهنگی و امسال آن در اولویت های برنامه ریزی ما نیست.

وی اضافه کرد: شاید اگر در نظام برنامه ریزی کشور به صورت علمی اولویت را به فرهنگ که یکی از پایه های مهم توسعه پایدار است شاید امروز مشکلات این قشر را نمی دیدیم.

یوسفی ادامه داد: چرخ اقتصاد اگر نگردد اولویت های کشور هم فرهنگی و آموزش نمی شود و دچار اولویت های روزمره شغل، آب و غذای مردم می شود و پایه های توسعه پایدار از جمله فرهنگ، آموزش و سلامت وقتی اولویت می شوند که چرخ اقتصاد کشور بچرخد. تمام تلاشم را خواهم کرد تا در خوزستان با تشکیل کمیته فرهنگی مشکلات فرهنگی استان را حل کنم.

وی بیان کرد: اگر فرهنگ و آموزش توسعه پیدا نکند بقیه حوزه ها هم توسعه پیدا نمی کنند.

وی در خصوص طرح تحول نظام سلامت گفت: هزینه های مردم را کاهش داده و رضایتمندی  ایجاد کرده منتها ادامه اجرای این طرح به سیستم های بیمه ای قوی نیاز دارد و دولت به تنهایی نمی تواند این بار را به دوش بکشد و در صورت ورود سیستم های قوی بیمه این طرح پایدار و مفیدتر خواهد بود ولی این وضعیت فعلی طرح تمام ظرفیت آن نیست.

وی خاطرنشان کرد: خیلی از مشکلات و اولویت ها اگر بخواهند به طور مدون و برنامه ریزی شده دنبال شوند نیاز به تدوین قانون دارند.

وی تصریح کرد: بحث اشتغال بدون تدوین قانون های سرمایه گذاری راه به جایی نخواهد برد و وظیفه هر نماینده ای قانون گذاری است و در راستای اولویت ها اقدامات لازم را انجام خواهم داد. نظارت هم یکی دیگر از وظایف نمایندگان مجلس است که در این زمینه نیز کارهای مورد نظر را انجام می دهم.





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار