10126   5254
تاریخ انتشار: 1395/02/01 16:16
رییس اداره آموزش وپرورش سردشت زیدون بهبهان گفت: این شهرستان میزبان ۴۳۰برادر و ۳۷۰خواهر دانش آموز نخبه قرآنی در سیزدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز از امروز تا سوم اردیبهشت ماه جاری خواهد بود.

 به گزارش خبرنگار آماج نیوز؛ خلیفه آقاجری در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره آموزش وپرورش شهرستان سردشت زیدون برگزارشد، با بیان اینکه افتخار بزرگی برای مردم و آموزش وپرورش این شهرستان خادمی نخبگان قرآن است اظهارکرد: هرساله در سطح مدارس شهرستان های خوزستان مسابقاتی تحت عنوان قرآن، عترت و نماز برگزار می شود و ازبین دانش آموزان مدارس برگزیدگان انتخاب و درمسابقات قطبی استان شرکت می کنند.

وی بااشاره به اینکه چند شهرستان با یک دیگر یک قطب را تشکیل میدهند اضافه کرد: دانش آموزانی که در مسابقات قطبی شهرستان ها برترشود به مسابقات استانی راه پیدامیکنند که امسال نیزسیزدهمین جشنواره نخبگان قرآنی استات خوزستان با حضور ۸۰۰دانش آموز برادر و خواهر در شهرستان سردشت زیدون بهبهان برگزار میشود.

رییس اداره آموزش وپرورش سردشت زیدون بهبهان گفت: در این مسابقات برادران در ۱۱رشته و خواهران در ۹ رشته باهم به رقابت می پردازند.

وی رشته های این مسابقات را؛ احکام، اذان، مداحی، انشاء نماز، انشاء امام زمان(عج)، قرائت قرآن، تفسیر، ترتیل، حفظ قرآن دردوبخش عمومی و ویژه، سحیفه سجادیه و نهج البلاغه انجام میشود.

آقاجری بابیان اینکه ۱۰۰میلیون تومان هزینه برگزاری این جشنواره است اظهارکرد: برای برگزاری این جشنواره خیرین،فرخنده زاده بخشدارسردشت زیدون و سازمان های مختلف و آموزش وپرورش شهرستان کمک کردند.

رییس اداره آموزش وپرورش سردشت زیدون بهبهان عنوان کرد: در سال ۸۶ اولین باربود که میزبان بوده ایم دو مرحله برادران و خواهر سراسراستان به صورت جداگانه بوده ایم و امسال نیز به صورت مشترک همزمان میزبان هستیم و کیفیت این دوره به نسبت اولین بار بسیاربالا وامیدوارم بتوانیم به بهترین نحوه برگزارشود.

وی تصریح کرد: دراین جشنواره حضرت آیت الله حیدری نماینده مردم خوزستان درمجلس خبرگان رهبری، مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، معاون امنیتی استانداری و مسئولان شهرستانی نیز حضورخواهند یافت.

آقاجری بابیان اینکه از شهرستان سردشت زیدون هشت نفردراین رقابت حضور دارند گفت: رضا اکبری (سیحفیه سجادیه)، سجادعلوی(انشاء نماز)، محمد دیلمی(احکام)، لاله خندان(انشاء نماز)، معصومه اکبری(انشاء امام زمان عج)، شایسته غریب زاده(انشاء امام زمان عج) و فاطمه قعله گلابی هم در همین بخش به رقابت با سایر می پردازند.

وی تاکید کرد: قضاوت این رقابت ها برعهده۵۰داور بین المللی، کشور و استانی خواهد بود.

آقاجری در پایان گفت: نفرات اول به رقابت های قرآنی کشور که احتمالا خردادماه برگزار می شود اعزام میشوند.





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار