10125   5288
تاریخ انتشار: 1395/02/01 16:09
توسعه حوزه های انرژی و شرایط زیست محیطی از مهمترین موضوعات نشست مشترک هیئت های سرمایه گذاری دو کشور کره جنوبی و هلند با مدیران ارشد سازمان منطقه آزاد اروند بود.

  به گزارش سایت آماج نیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، دو  شرکت پولاریز از کشور کره جنوبی، و پروتکل از کشور فرانسه و هیئتی از کشور هلند، در زمینه های ساخت نیروگاه شناور برقی  و تولید آب شیرین، ساخت منطقه الکترونیکی و توسعه کشاورزی مدرن، از زیرساخت ها و ظرفیت های منطقه آزاد اروند بازدید کردند.

 

در نشست مشترک هیئت های فوق الذکر با اسماعیل زمانی، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره و محمد رضا معتمدی، معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارها، برخی از توانمندی ها و فعالیت های هیئت های مذاکره کننده در خصوص سرمایه گذاری در سه بخش انرژی، فناوری اطلاعات و کشاورزی، در منطقه آزاد اروند معرفی گردید.

 

در این نشست اسماعیل زمانی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند، ضمن استقبال از ورود تکنولوژی های جدید به حوزه انرژی منطقه خاطر نشان کرد که این نوع خاص از تاسیسات و صنایع مادر، در سه بخش و سه مرحله لازم است فرآیندهای اخذ مجوز را طی نمایند. بخش اول در خصوص تامین خوراک مورد نیاز این نوع کشتی هاست که لازم است با نظارت و موافقت وزارت نفت صورت بگیرد.

 

بخش دوم در خصوص خرید محصول تولیدی و بازار آن است که بر عهده وزارت نیرو است. در آخر، عملیات منطقه ای آن است که بر عهده سازمان منطقه آزاد اروند است که این بخش، پس از طی مراحل مختلف و اخذ مجوزها از وزارت خانه های مربوطه و سازمان محیط زیست کشور، انجام خواهد شد.

 

در بخشی دیگر، شرکت پروتکل فرانسوی، فعال در زمینه احداث زیرساخت های تجاری و بازرگانی و بندری الکترونیکی، آمادگی خود را جهت مکانیزه کردن فعالیت های صادراتی و وارداتی در منطقه آزاد اروند اعلام نمود. نماینده آن شرکت در خصوص امکان سنجی ها و ظرفیت های این فرآیند افزود: آمار گیری و جمع آوری داده های مربوط به اقلام صادراتی و وارداتی امروزه در جهان به ویژه کشورهایی همچون فرانسه و آلمان، بصورت اتوماتیک و مکانیزه انجام می شود بدیل صورت که با نصب تگ های مخصوص بر روی هر کالا ، می توان مشخصات آن کالا را ردیابی نمود. در نهایت می توان انتظار داشت که با ورود این تکنولوژی در فرآیند صادرات و واردات کالا از منطقه آزاد اروند، می توان آمار دقیق و بانک اطلاعاتی دقیقی از ورود و خرج کالا را از منطقه، ثبت و ضبط نمود.

 

مدیریت پنجره واحد الکترونیکی از دیگر فعالیت های شرکت پروتکل فرانسوی در زمینه داده ها و فناوری اطلاعات است که این مسئله می تواند تحولی را در نظام اداری و فعالیت های مربوط به آن به ویژه در خصوص فعالیت های سرمایه گذاری و ثبت شرکت ها  ایجاد نماید.

 

بازدید هیئت سرمایه گذاری هلندی از زیرساخت های کشاورزی و صنایع وابسته به آن در منطقه آزاد اروند، نوید بخش ایجاد بازار و همکاری نوین در صنعت احداث گلخانه های مدرن در منطقه آزاد اروند بود. این هیئت آمادگی خود را جهت توسعه توانمندی های این صنعت در اروند با توجه به جایگاه آن در رشد و توسعه اقتصادی، اعلام نمود.





ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*
 
آخرین اخبار